شناسهٔ خبر: 66448805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افشای «هویت» «بادیگارد» حاتمی‌کیا در تلویزیون + فیلم

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ پنجشنبه، جمعه و شنبه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود و ابراهیم حاتمی‌کیا با دو فیلم «بادیگارد» و «هویت» مهمان ویژه سیما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «استشهادی برای خدا»، «مصلحت»، «معصومیت از دست رفته 1 و 2»، «بادیگارد»، «پل سفید»، «بیرون از بهشت»، «قصه‌های مجید»، «طلا و مس» و... پنجشنبه، جمعه و شنبه 13، 14 و 15 اردیبهشت مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.
 
شبکه دو سیما
 
فیلم تلویزیونی «هدیه» به کارگردانی مسعود فرخنده، جمعه 14 اردیبهشت ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره حسن پسر نوجوانی است که بسیار علاقه دارد برای خانم معلمش که به عنوان معلم نمونه انتخاب شده هدیه بزرگی بخرد. این در حالی است که پدر حسن به دلیل شکستگی پا خانه‌نشین شده و خانواده آنها در شرایط اقتصادی سختی به سر می‌برند. حمید ابراهیمی، بیتا خردمند، مجتبی بیطرفان و شهرزاد کیانی در فیلم تلویزیونی «هدیه» بازی کرده‌اند.
 
فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علی‌رضا امینی، شنبه 15 اردیبهشت ساعت 00:25 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: فتحی، راهبان قدیمی قطار در روزهای پایانی زندگی، برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود باز می‌گردد. او در صدد گرفتن استشهادی برای خداست تا آسوده بمیرد. جمشید هاشم‌پور، محسن تنابنده و احمد مهران فر در فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» ایفای نقش کرده‌اند.
 
انیمیشن سینمایی «پرنده طلایی» به کارگردانی مجید شاکری، شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. «پرندۀ طلایی» یک کبوتر آزاد به نام طوفان است که در پی یک جای مناسب برای زندگی راه بسیار طولانی را طی کرده است. طوفان از راه دوری می‌رسد و با نقره، مهربان، سفید، عمو دانا و سایر کبوترهای شهر جدید دوست می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_3428163"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4213442/3428163?width=400&height=300"></script></div>

فیلم سینمایی جدید «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی، شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۱۷:3۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم در سال‌های اول بعد از انقلاب و برگرفته از یک ماجرای واقعی است. مهدی پسر آیت‌الله مشکاتیان که یکی از مقامات بلندپایه‌ی قوه‌ی قضائیه است، مرتکب قتل می‌شود، اما از پذیرفتن آن سر باز می‌زند و اطرافیان پدرش به خاطر مصلحت انقلاب، سعی می‌کنند کسی دیگر را به جای او متهم جلوه دهند. فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی و نازنین فراهانی در فیلم سینمایی «مصلحت» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما
 
فیلم سینمایی «معصومیت از دست رفته 1» به کارگردانی داود میرباقری، پنج شنبه 13 اردیبهشت ساعت ۱۰:۰۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سال 61 هجری است شوذب خزانه دار کوفه خسته از ناکامی خود در ازدواج با حمیرا دختر فتنه گر قبیلة بنی قریظه از عشق ماریای نصرانی به خود مطلع می‌شود. ماریا به جرم عشق ممنوع خود در دیر درگیر تعصب دیرانیهاست. تنش ناشی از حضور شوذب در دیر با حضور لشکریان نعمان خاتمه می‌یابد و با ماریای نصرانی که اینک با عشق به علی (ع) و اولاد او مسلمان شده زندگی جدیدی را شروع می‌کند. زنده یاد امین تارخ، سارا خوئینی‌ها و فریبا کوثری در فیلم تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

قسمت دوم فیلم سینمایی «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی «داود میرباقری»، جمعه 14 اردیبهشت ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
 
فیلم تلویزیونی جدید «نامیرا» به کارگردانی محمد کرمانشاهی، جمعه 14 اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. «نامیرا» روایت‌گر ماجرای یک گروه دیپلماتیک است که بعد از ورود به ایران، به وسیله یک گروه تروریستی ربوده می‌شوند. امین زندگانی، شهرزاد کمال‌زاده، رامین راستاد و آیدین ختایی در فیلم تلویزیونی ‌«نامیرا» بازی کرده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_3428162"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4213442/3428162?width=400&height=300"></script></div>

فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره‌ بادیگاردی است به‌نام حیدر؛ که وظیفه‌ی حفاظت از مسوولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمان‌گرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند که او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. در این فیلم سینمایی؛ پرویز پرستویی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان ایفای نقش کرده‌اند.
 
شبکه چهار سیما
 
 فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، جمعه 14 اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در یک زمستان برفی جوانی به نام اسماعیل باید برای تهیه داروی پدرش از کوهستان برفی عبور کرده و به شهر برود. او به همراه معلم و یکی دیگر از اهالی روستا رهسپار جاده می شوند. معلم در بین را از آنها جدا می‌شود و مورد حمله گرگ قرار می‌گیرد و به گودالی پناه می‌برد. علی نصیریان، حمید جبلی، مجید نصیری و اسماعیل محمدی در فیلم سینمایی «جاده های سرد» ایفای نقش کرده‌اند.
 
شبکه تهران سیما

فیلم تلویزیونی «پل سفید» به کارگردانی علی قوی‌تن، شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم داستان بهاره یک دختر بچه ابتدایی است که یک سال پیش در جاده با والدینش تصادف کرده و ماشینشان به ته دره سقوط کرده است و پدرش فوت کرده است. بهاره هم مدتی در کما بوده است. او یک پایش کمی مشکل دارد و درست نمی تواند راه برود و در تست‌های مدرسه هم نتوانسته نمره بیاورد و مدیر مدرسه او را به مدرسه استثنایی می‌فرستد. بهاره نوروزی، حسین محمدیان، صدیقه نوروزیان، فریبا بجنوردی و امیر پاسبان در فیلم تلویزیونی «پل سفید» بازی کرده‌اند.

پنجشنبه / ابراهیم حاتمی‌کیا با دو فیلم به تلویزیون آورد + فیلم

فیلم تلویزیونی «بیرون از بهشت» به کارگردانی خسرو معصومی، شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: مهندس کلامی رئیس منابع طبیعی کشته شده است و فردی به نام خیرجو که در گیت های جنگل کار می کرده و قبلا با مهندس کلامی دعوایش شده و معاون او کاویانی را همدست دزدها خوانده است دستگیر می شود و اسلحه او در صحنه جرم نیز پیدا می شود. فرامرز قریبیان، لیلا اوتادی و جمشید گرگین در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
 
شبکه نمایش


فیلم سینمایی «هویت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: ناصر پویان فر به همراه گروهی از دوستانش با موتور سیکلت به شمال کشور می‌روند، بر اثر سهل انگاری با پسر بچه‌ای برخورد می‌کند. درد و عذاب وجدان سبب می‌شود که او از جمع دوستانش جدا شود و به تهران باز گردد. در راه با یک تریلی تصادف می‌کند و به شدت آسیب می‌بیند. جلیل فرجاد، رضا اسدی، علی غلامی، ابوالقاسم مبارکی، احمد ناطقی و محسن عظیمی‌نیا در فیلم سینمایی «هویت» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید
 
 فیلم تلویزیونی «ریکا» به کارگردانی مسعود فرخنده، پنج‌شنبه 13 اردیبهشت ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره آقای مسعودی، معلم میانسالی است که در سال آخر خدمتش، برای تدریس به بچه‌های یک روستا به نام گاوپُشته به آنجا اعزام می‌شود. محمد مختاری، سپیده پهلوان زاده، آرزو بنایی، علی سولقانی، علی رشیدی و مستعان کابلی در فیلم تلویزیونی «ریکا» بازی کرده‌اند.
 
شبکه افق
 
فیلم سینمایی «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پور احمد، جمعه 14 اردیبهشت ساعت 17:00 از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم درباره مجید است که به ادبیات بیش از ریاضیات علاقه‌مند است. او همواره توسط معلم ریاضی تنبیه می‌شود. معلم اشتباه‌های مجید را با دانه‌های تسبیح می‌شمارد. مهدی باقربیگی و پرویندخت یزدانیان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

پنجشنبه / ابراهیم حاتمی‌کیا با دو فیلم به تلویزیون آورد + فیلم
 
شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان شنبه 15 اردیبهشت ساعت ۱۱:۰۰ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. این فیلم زندگی یک جوان روحانی و همسرش را بیان می‌کند که با صفا و ایمان در کنار 2 کودک خود زندگی می‌کنند. آنها به دلیل محبت و آرامشی که در زندگی خود دارند هیچ کمبودی را حس نمی‌کنند تا این که به ناگهان زن دچار بیماری شدیدی می‌شود و به دلیل بستری در بیمارستان همسر و کودکانش را با مشکلات بسیار تنها می‌گذارد. بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی، رضا رادمنش و جواد عزتی در فیلم سینمایی «طلا و مس» نقش آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما