شناسهٔ خبر: 66447522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

75 هزار کارگر کهگيلويه و بويراحمد زير چتر بيمه تأمين اجتماعي

صاحب‌خبر -
75 هزار کارگر کهگيلويه و بويراحمد زير چتر بيمه تأمين اجتماعي
خبرگزاری آریا- مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 75 هزار کارگر مشغول در بخش های ساختمان، کارگاه های تولیدی، واحدهای خدماتی، واحدهای صنفی و کارخانه های بزرگ صنعتی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا در استان کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ سحر روز چهارشنبه در گفت و گو با این خبرگزاری به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به اینکه شمار بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد 110 هزار نفر است خاطرنشان ساخت: کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می دهند.
وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی و حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی در زمان پرداخت بیمه از تعرفه های درمانی نیز استفاده می کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افزایش مبلغ وام های ضروری از 50 به 200 میلیون ریال از جمله برنامه های حمایتی دولت به بازنشستگان و مسنمری بگیران تأمین اجتماعی بوده که بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.
چراغ سحر ابراز داشت: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره 120 تا 200 میلیون ریال پرداخت شد.
مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی کشور در استان به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد.
چراغ سحر ادامه داد: این المیپاد بامداد امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور 33 استان و 135 کوهنورد به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
وی اعلام داشت: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیئت کوهنوردی استان برگزار شد ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان و صعود به قله قلم واقع در شهرستان دناست.

نظر شما