شناسهٔ خبر: 66446433 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید

حتی زمانی که AFK هستند / IGN

صاحب‌خبر -

سونی در اواخر سال جاری قابلیتی را به پلی استیشن ۵ (PS5) اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد دوستان خود را حتی زمانی که AFK هستند، به بازی دعوت کنند.

سابرینا مدیتز، مدیر ارشد محصول، تجربه پلتفرم و سرگرمی تعاملی سونی، در پستی در بلاگ پلی استیشن گفت ویژگی جدید به بازیکنان اجازه می‌دهد با ایجاد یک لینک قابل اشتراک‌گذاری از PS5 یا اپلیکیشن پلی‌استیشن، بازیکنان دیگر را به پارتی‌های چند نفره دعوت کنند.

این لینک را می‌توان از طریق هر پلتفرم پیام‌سانی یا رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. مدیتز توضیح داد که با باز کردن لینک، گیرنده می‌تواند به پارتی چند نفره شما وارد شود، حتی اگر قبلا با شما در شبکه پلی استیشن دوست نبوده باشد.

ایده این است که این ویژگی باعث ترویج بیشتر بازی‌های چند نفره شود. مدیتز سناریویی را پیشنهاد کرد:

به عنوان مثال، اگر به تازگی با چند دوست جدید در پلتفرم اجتماعی مورد علاقه خود آشنا شده‌اید، می‌توانید برای آن‌ها دعوت نامه پارتی PS5 را در همان چت ارسال کنید و بلافاصله شروع به بازی کنید، بدون اینکه نیازی به اضافه کردن یکدیگر به عنوان دوستان در PS5 داشته باشید.

آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید - ویجیاتو آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید - ویجیاتو

البته همه بازیکنانی که به یک پارتی چند نفره PS5 ملحق می‌شوند باید بازی را نصب کرده باشند و لازم به یادآوری است که اشتراک پلی استیشن پلاس برای اکثر بازی‌های چند نفره PS5 لازم است.

بازی‌های PS4 و سایر عناوین سازگار با کنسول قدیمی، پشتیبانی نمی‌شوند، بنابراین این فقط برای بازی‌های PS5 در دسترس خواهد بود. مدیتز هشدار داد که «درصد کمی» از بازی‌های PS5 ممکن است نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که پارتی به طور یکپارچه کار می‌کند، «زیرا این یک فناوری جدید است».

آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید - ویجیاتو آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید - ویجیاتو

در همین حال، سونی یک ویجت منحصربفرد برای دعوت‌های پارتی PS5 که در Discord به اشتراک گذاشته شده، توسعه داده است. ویجت به صورت پویا به‌روز می‌شود تا وضعیت پارتی چند نفره را نشان دهد، بنابراین قبل از پیوستن می‌دانید که آیا پارتی هنوز فعال است یا خیر.

سونی همچنین قصد دارد با ایجاد لینک از برنامه PlayStation، کنسول PS5 یا پروفایل در PlayStation.com، توانایی اشتراک‌گذاری پروفایل شبکه پلی استیشن خود یا بازیکن دیگر را در برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی داشته باشید. انتظار می‌رود که این ویژگی در ماه‌های آتی از راه برسد.

آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید - ویجیاتو آپدیت PS5 به شما اجازه می‌دهد دوستان خود را به یک بازی دعوت کنید - ویجیاتو

این کنسول از تاریخ عرضه آن در نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. طبق گزارش‌ها، سونی قرار است یک PS5 Pro را در اواخر سال میلادی جاری عرضه کند.

بچه‌های ویجیاتو پی‌سی گیمرن یا کنسول باز؟ | مقایسه‌ی کامپیوتر و کنسول

آخرین تریلر از فیلم Kingdom of the Planet of the Apes منتشر شد - ویجیاتو آخرین تریلر از فیلم Kingdom of the Planet of the Apes منتشر شد - ویجیاتو IGN

برچسب‌ها:

نظر شما