شناسهٔ خبر: 66445279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمادگی ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق

فاطمه صفری دهکردی

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود به آمادگی ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق در تابستان امسال اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور که ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو برگزار شد، به برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت آمادگی نیروگاه‌های کشور برای عبور موفق از پیک تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۱ دو اولویت مهم شامل عدم خاموشی برای مشترکان خانگی و نیز تأمین مطلوب برق برای بخش صنعت مدنظر قرار گرفته است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به نگاه ویژه به بخش نیروگاهی کشور برای عبور موفق از تابستان سال جاری، افزود: برای تأمین برق و انرژی مورد نیاز همه بخش‌ها از سه سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای تعریف شده است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ برنامه در سال ۱۴۰۲، ۱۴۰ برنامه و برای امسال ۱۸۰ برنامه عملیاتی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به وجود ناترازی صنعت برق در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: به منظور بهبود این شرایط و تأمین برق مورد نیاز همه بخش‌ها، برنامه‌ها با در نظر گرفتن سه مرحله ورود، حضور و عبور از گرما تعریف وعملیاتی شد.

وی یادآور شد: عبور از گرما با خروج از گرما دو جمله متفاوت است، عبور از پیک و گرما همواره با کسب دستاوردهای ارزنده همراه است و این تجربه‌ها و دستاوردهای حاصل شده در سال‌های اخیر در نهایت به دانشی برای مدیریت شرایط تبدیل شده است.
به گفته حائری، در سال‌های اخیر ورد به فصل گرما در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت شده است به طوری که اکنون از ابتدای اردیبهشت گرمای هوا آغاز و این روند تا پایان مهر ادامه می‌یابد. این در حالی است که ۴۰ درصد مصرف برق در فصل تابستان به واسطه استفاده از سیستم‌های سرمایشی رخ می‌دهد.

معاون وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه تعمیرات نیروگاهی تا نیمه اردیبهشت ماه تکمیل می‌شود، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، عرض نیروگاهی افزایش و طول تعمیرات نیروگاهی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی برای همکاری با صنعت برق گفت: ایران بهترین متخصصان تعمیرات نیروگاهی دنیا را دارد؛ نیروگاه‌هایی در کشور با عمر بیش از نیم قرن (۶۰ سال) وجود دارد که در سایه تخصص، دانش و توان متخصصان ایرانی در مدار تولید قرار دارند.
حائری وحدت عمل و اندیشه در بین واحدهای نیروگاهی سراسر کشور را امری لازم و ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: هیچیک از واحدهای نیروگاهی بدون هماهنگی مرکز دیسپاچینگ نباید از مدار خارج شوند.

نظر شما