شناسهٔ خبر: 66445240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کلاهبرداری با عنوان بازرس بانک

رئیس پلیس آگاهی استان یزد: فردی که با معرفی خود به عنوان بازرس بانک از ۲۸ نفر کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

کلاهبرداری با عنوان بازرس بانک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سرهنگ کارآگاه "حمیدرضا زارع"، درباره این خبر اظهارداشت: در پی دریافت پرونده‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری از طریق جعل عنوان بازرس بانک بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی قرارگرفت. 
وی افزود: تحقیقات پلیس نشان می‌داد که متهم با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان بازرس بانک، وعده وام بدون نوبت از سیستم بانکی را به طعمه‌های خود داده و سپس مبالغی را برای تسهیل در روند دریافت وام از آنها دریافت کرده و فراری شده است. 
رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس با هماهنگی قضایی و با انجام اقدامات تخصصی متهم را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. 
زارع تصریح کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف و به مرجع قضایی تحویل داده شد. 
سرهنگ زارع در خاتمه خاطرنشان کرد: ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد و شهروندان باید بدانند که افراد کلاهبردار معمولا با ظاهری آراسته و با چرب زبانی، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و هدف قرار می‌دهند.

نظر شما