شناسهٔ خبر: 66444520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار قم مطرح کرد

اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم

استاندار قم گفت: دولت برای متروی قم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و برای منوریل هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید محمد آقامیری امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جریان بازدید از ایستگاه شهید مطهری متروی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت مصمم است پروژه‌های حمل و نقل شهری را به هر روش ممکن به سرانجام برساند که هم مترو و هم منوریل شامل این سیاست می‌شوند.

وی با اشاره به توافقات با شرکت چینی برای ساخت واگن متروی قم افزود: اگر امروز سفارش منوریل را ثبت کنیم، در مدت هفت ماه می‌توان آن را ترخیص کنیم.

استاندار قم درباره زمان بندی راه اندازی فاز یک متروی قم اظهار داشت: یک سری مقدماتی برای انجام پروژه‌ها وجود دارد که مقدمات سفارش واگن مترو مسائل ارزی است.

آقامیری با اشاره به اینکه رئیس جمهور پیگیر راه اندازی متروی قم است اضافه کرد: توافقات با شهرداری مشهد برای استقراض قطار به نتیجه نرسید اما برای قرارداد شرکت چینی زحمت‌هایی که شهردار محترم و شهرداری کشیدند، موجب شده اتفاقات خوبی رقم زده شود و ما این اتفاقات را حرکت به سمت جلو تلقی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فاز اول متروی قم آماده است افزود: با سه رام قطار می‌توان این فاز را راه اندازی کرد و دولت و شهرداری در حال تلاش هستند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه دولت از این نوع پروژه‌ها حمایت می‌کند ابراز داشت: همین امسال بابت این پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق اختصاص داده است و هزار میلیارد تومان برای منوریل تخصیص داده شده است.

آقامیری ادامه داد: شهرداری قم هم باید زحماتش را تکمیل کند و همین حمایت‌ها را ادامه دهند تا این پروژه به نتیجه برسند.

نظر شما