شناسهٔ خبر: 66444381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌باش کهگیلویه و بویراحمد درپی هشدار قرمز هواشناسی

عیسی فتحی

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از آماده‌باش دستگاه‌های مختلف این استان درپی صدور هشدار قرمز هواشناسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا نیکروز امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان، با اشاره به اعلام صدور هشدار قرمز بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، اوج بارندگی سامانه جدید بارشی پنجشنبه خواهد بود. این جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران مبنی بر هشدار سطح نارنجی متمایل به قرمز است و مسائل و مشکلات باران‌های سیل‌آسای فروردین را بررسی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: فصل کارهای کشاورزی است، هر اداره‌ای هر وسیله‌ای دارد کمک کند که مسائل و مشکلات بخش کشاورزی حل شود. بخش اعظمی از درآمد مردم از حوزه کشاورزی است. از همه دستگاه‌ها و اداره‌ها می‌خواهیم همبستگی خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اعلام صدور هشدار قرمز درباره سامانه بارشی در روز پنجشنبه، ادامه داد: با توجه به اینکه شنبه تعطیل است، ممکن است مسافرانی وارد استان شوند و در حاشیه رودخانه‌ها و کنار کوه‌ها ساکن شوند. گاهی نیز در میان عشایر شاهد تلفات دام‌ها هستیم. امور عشایر نقطه‌ به‌ نقطه مناطق عشایری را رصد کنند و بازدید میدانی داشته باشند.


مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اکنون فصل کوچ است، ممکن است عشایر در مسیر باشند. در این راستا، امور عشایر راهنمایی‌ها و بازدیدهای لازم را داشته باشد که در بارندگی دچار مشکل نشوند.

نیکروز تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان این چند روز در آماده‌باش باشند و مرخصی و ماموریت همه مدیران تا اطلاع ثانوی لغو شود و در صورت نیاز از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران نیز استفاده شود.

همچنین فضل‌الله آذرفر، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عشایر درخواست نایلون و گاهی چادر دارند، اما هلال احمر می‌گوید قانونی نیست.

وی ادامه داد: ۴۰۰۰ کیلومتر جاده عشایری داریم که ۸۰ درصد این جاده‌ها بعد از بارندگی به بازگشایی نیاز دارند. اکنون عشایر در مناطق ییلاقی هستند و این جاده‌ها به شدت دچار مشکلاتی‌اند.

او افزود: آمادگی لازم وجود دارد؛ اما ادوات ما برای بازگشایی بسیار کم است و نیاز داریم یک یا دو دستگاه خودروی سنگین برای بازگشایی جاده‌ها به ما داده شود.

انتهای پیام

نظر شما