شناسهٔ خبر: 66444350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چری اومودا 7 معرفی شد؛ عضو جدید فونیکس مدیران خودرو؟

صاحب‌خبر -

چری از جدیدترین کراس اوور پلاگین هیبریدی خود با نام اومودا 7 رونمایی کرد که شاید این محصول به عضو جدید خانواده فونیکس مدیران خودرو اضافه شود. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی چری Omoda 7 PHEV همراه خواهیم بود.


شرکت چری در آخرین کنفرانس خبری خود که در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ برگزار شد جدیدترین سوپرایز ایرانی پسند خود را رو کرد و آن چیزی نیست جز محصول صادراتی جذاب جدید و پلاگین هیبریدی چری با نام Omoda 7. بد نیست اشاره کنیم که قبلاً با نسخه کوچک‌تر این محصول یعنی چری اومودا ۵ و نسخه مدرن‌تر آن یعنی چری اومودا 5 برقی آشنا شده بودیم که در ایران با نام فونیکس اف ایکس و فونیکس اف ایکس برقی شناخته می‌شوند. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی مشخصات فنی و آپشن‌های کراس اور پلاگین هیبریدی چری Omoda 7 یا احتمالا خودرو وارداتی جدید فونیکس مدیران خودرو می‌رویم و شانس واردات آن را بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی

قیمت کراس اور اومودا 7 هیبرید قیمت کراس اور اومودا 7 هیبرید

احتمالاً این خودرو دقیقاً میزبان همان قوای محرک تیگو ۷ پرو پلاگین هیبریدی باشد. قوای محرک کراس اور پلاگین هیبریدی چری ۷ از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر و  دو موتور برقی در محور جلو تشکیل می‌شود که توانی معادل ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۳ حالته DHT به محورهای جلو منتقل می‌کند.

قیمت چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی قیمت چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی

ظرفیت باتری‌های چری اومودا 7 هیبرید هم احتمالاً نزدیک به ۲۰ کیلووات ساعت خواهد بود که با اتکا بر آنها و در حالت رانندگی تمام برقی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را دوام می‌آورند و به کمک یک باک پر از بنزین و در حالت رانندگی هیبریدی ترکیبی تا حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را یک نفس طی می‌کنند لبته در شرایط ایده‌آل. مصرف سوخت چری اومودا 7 یا بهتر بگوییم، فونیکس جدید مدیران خودرو هم احتمالاً در حالت هیبریدی کمتر از 5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آن هم به ترتیب برابر با ۵.۹ ثانیه و ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت ثبت خواهد شد

آپشن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

قیمت کراس اور اومودا 7 هیبرید قیمت کراس اور اومودا 7 هیبرید

از مهمترین آپشن‌ها و تجهیزات ایمنی در چری Omoda 7 PHEV می‌توان به دستیار کنترل حرکت در شیب، کروز کنترل، دستیار باقی ماندن بین خطوط و هشدار خروج از خط، سنسور فشار باد لاستیک، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادر نقطه کور، سنسور پارک در سپر عقب و جلو و سیستم پایش و هشدار تصادف از جلو و عقب اشاره کرد. همچنین مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی مواردی مانند استارت کی لس، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع دو کاناله، صندلی برقی با گرمکن، سیستم صوتی سونی با ۸ اسپیکر، سقف پانارومیک با سانروف برقی و سیستم نورپردازی ۶۴ رنگ هستند.

طراحی ظاهری و ابعاد

چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی

اندازه و ابعاد چری اومودا 7 پلاگین هیبرید هم احتمالاً شامل ۴۶۰۰ میلی‌متر طول و ۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۶۰ میلیمتر ارتفاع خواهد بود و فاصله محورها هم به ۷۰۰ میلیمتر خواهد رسید. از جذاب‌ترین فاکتورها در طراحی ظاهری چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی می‌توان به جلو پنجره فوق مدرن با شبکه لانه زنبوری و سپر دو رنگ در کنار چراغ‌های ال ای دی سقف دو رنگ و دستگیره‌های مخفی شونده و رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ و اسپویلر سقفی در نمای عقبی اشاره کرد.

طراحی داخلی و کابین

مشخصات فنی چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی مشخصات فنی چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی

کابین و داشبورد کراس اور پلاگین هیبریدی چری اومودا 7 یا بهتر بگوییم خودرو وارداتی جدید فونیکس تقریباً شبیه به چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی به نظر می‌رسد و در این قسمت شاهد طراحی فوق مدرنی هستیم که به لطف مولتی مدیای ۱۴.6 اینچی و کلاستر دیجیتال ۹ اینچی به وجود آمده است. همچنین اتاق و کابین فونیکس اومودا 7 میزبان آپشن‌های جذابی مانند فرمان اسپرت دی کات در کنار سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سقف پانارومیک و و تریم جذاب سفید و مشکی است.

قیمت چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی و شانس واردات به ایران

قیمت کراس اور اومودا 7 هیبرید قیمت کراس اور اومودا 7 هیبرید

در حال حاضر هیچ عددی برای این فاکتور مشخص نشده است اما حدس می‌زنیم که قیمت چری اومودا 7 PHEV در ایران بالاتر از ۲ میلیارد تومان و کمتر از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با توجه به اینکه این خودرو صرفاً برای صادرات در خارج از چین طراحی و ساخته شده است با احتمال فوق العاده بالایی حدس می‌زنیم که مدیران خودرو برای واردات چری اومودا 7 پلاگین هیبریدی از همین حالا برنامه‌های بزرگی در سر داشته باشد.

نظر شما