شناسهٔ خبر: 66444305 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

الگوریتم اینستاگرام برای حمایت از پیج‌های کوچک تولیدکننده محتوای دسته اول، بروز می‌شود

صاحب‌خبر -

الگوریتم اینستاگرام تغییر می‌کند. الگوریتم جدید Instagram، با هدف حمایت از پیج‌های کوچک تولیدکننده محتوای دست اول انجام می‌شود.

اینستاگرام به اکانت‌های کوچک‌تر که محتوای اورجینال منتشر می‌کنند، توجه بیشتری نشان می‌دهد. این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو متعلق به متا، روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که تغییراتی را برای برجسته کردن محتوای منتشر شده توسط «خالقان محتوای اورجینال کم مخاطب» نسبت به اکانت‌های با فالوور بالا و گردآورندگان محتوای بازنشرشده که تاکنون در بخش اکسپلور دیده می‌شدند، اعمال می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام با چه تغییراتی همراه است؟

این شرکت اعلام کرد که این حرکت برای دسترسی بیشتر به افرادی که فالوورهای کمتری در اینستاگرام دارند، شامل چهار تغییر در روند فعلی کار می‌شود. این تغییرات به طور خاص عبارتند از:

  • اجرای یک سیستم رتبه‌بندی جدید برای توزیع بیشتر محتوا به سازندگان کوچک‌تر
  • جایگزین کردن محتوای اورجینال با بازنشرها در بخش پیشنهادها
  • افزودن برچسب به محتوای گزارش شده برای لینک شدن به خالق اصلی
  • حذف محتوای گردآورنده‌ها از بخش پیشنهادها

اینستاگرام با هدف قرار دادن گردآورندگان محتوا در پست خود گفت: «ایجاد محتوای درسته اول، زمان و تلاش زیادی می‌برد؛ بنابراین کسانی که آن را خلق می‌کنند باید حتی زمانی که توسط سایر اکانت‌ها بازنشر می‌شود، اعتبار دریافت کنند». این بدان معناست که در آینده، هنگامی که الگوریتم‌های اینستاگرام دو یا چند محتوای یکسان را در پلتفرم کشف کنند، تنها محتوای اصلی را پیشنهاد می‌دهند.

اینستاگرام همچنین توضیح می‌دهد، این به بدان معناست که محتوای اصلی مستقیماً جایگزین محتوای بازنشر شده در بخش اکسپلور می‌شود. این کار تنها زمانی انجام می‌شود که محتوای اصلی نسبتاً جدید باشد و بر اساس سیگنال‌های صوتی و تصویری مطمئن باشیم که محتوا مطابقت دارد.

تغییر الگوریتم اینستاگرام به نفع تولیدکنندگان محتوای دسته اول تغییر الگوریتم اینستاگرام به نفع تولیدکنندگان محتوای دسته اول

تغییر الگوریتم اینستاگرام به نفع تولیدکنندگان محتوای دسته اول

اینستاگرام همچنین گفته است که محتوا جایگزین نمی‌شود، مگر اینکه تغییرات قابل توجهی روی آن اعمال شده باشد. برای مثال، اگر یک ویدیو طوری ویرایش شود که حتی صدای راوی نیز در آن جدید شده باشد، در این صورت خود آن نیز به‌عنوان یک ویدیوی دسته اول شناخته خواهد شد.

محتوا در این اپلیکیشن شبکه اجتماعی تنها در بخش‌های مرتبط با پیشنهاد محتوا مانند بخش اکسپلور، ریلز و پیشنهادهای درون فید جایگزین می‌شود. و هنگامی که بخشی از محتوا جایگزین شود، خالق اصلی نوتیفیکیشنی را درباره اقدامی که انجام شده دریافت می‌کند.

اینستاگرام می‌گوید که این کار، ارسال‌کنندگان محتوای گردآوری‌شده را دلسرد خواهد کرد تا کاربران تشویق به انتشار محتوای دسته اول شوند. در ماه‌های آینده، اکانت‌هایی که بارها (۱۰ بار یا بیشتر در ۳۰ روز گذشته) محتوایی را از سایر کاربران اینستاگرام که خودشان آن را ایجاد نکرده‌اند یا به طور قابل توجهی آن را تغییر نداده پست کنند، در بخش‌هایی که اینستاگرام محتوا را پیشنهاد می‌دهد، نشان داده نخواهند شد. با این حال، این شرکت افزوده که پس از گذشت ۳۰ روز بدون ارسال محتوای گردآوری‌شده، اکانت دوباره واجد شرایط دریافت پیشنهادها می‌شود.

این تغییرات در الگوریتم اینستاگرام مطمئناً برای کسانی که اکانت‌های کوچک‌تری دارند و سعی می‌کنند محتواهایشان دیده شوند، مثبت به نظر می‌رسد؛ اما به احتمال زیاد چند ماه طول خواهد کشید تا اثربخشی سیستم جدید به‌طور دقیق سنجیده شود.

در گجت نیوز بخوانید:
همه چیز در مورد خرید ویو اینستاگرام ؛ این کار چه بلایی سر پیج شما می‌آورد؟ آیا خرید فالوور اینستاگرام به پیج شما آسیب می‌زند؟ راهنمای بازیابی عکس، ویدیو و استوری حذف شده در اینستاگرام

برچسب‌ها:

نظر شما