شناسهٔ خبر: 66444070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دومین مرحله انتخابات حوزه مشهد و کلات

دو کاندیدای باقی مانده در حوزه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت‌ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

پیش بینی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دومین مرحله انتخابات حوزه مشهد و کلات

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات میزبان رای دهندگان خواهند بود که ۱۰۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه اخذ رای در کلات قرار خواهند داشت.


سید هادی طباطبایی، امروز در نشست ستاد انتخابات استان در محل استانداری افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که مرحله اول آن یازدهم اسفند پارسال برگزار شد، ۱۷ راه یافته به مجلس شورای اسلامی در استان مشخص شدند و دو نفر از کاندیداها به دور دوم این رقابت‌ ها راه یافتند.


طباطبایی ادامه داد: دو کاندیدای باقی مانده روز ۲۱ اردیبهشت‌ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم حوزه مشهد از مجلس شورای اسلامی مشخص شود.


وی با بیان این نکته که در دور اول انتخابات دو انتخابات همزمان مجلس و خبرگان رهبری برگزار شد، عنوان کرد: ۴۸۹ نفر در دور اول، کاندیدا بودند و زمان زیادی صرف شناسایی آنان و نوشتن نام کاندیداهای انتخاباتی، توسط رای دهندگان در حوزه رای گیری می‌ شد.


معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه در دور دوم، روند انتخاب کوتاه شده و صرفاً انتخاب بین دو نفر از کاندیداها است، زمان شناخت و معطلی رای‌ دهندگان به مراتب کمتر شده و تعداد شعب اخذ رای از مرحله اول نیز کمتر شده است.


طباطبایی خاطرنشان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ تبلیغات این دوره شروع خواهد شد و مناظرات و تبلیغات شخصی افراد  از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.


وی اضافه کرد: افرادی که در فاصله زمانی بین اسفند و اردیبهشت‌ به سن رای دادن رسیده‌ اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند، می‌ توانند در مرحله دوم رای بدهند.

خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، که پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است و حوزه انتخابیه «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌ جلگه» و حوزه انتخابیه«سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد» هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند، ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان نیز هر کدام یک نماینده در خانه ملت دارند.

نظر شما