شناسهٔ خبر: 66443841 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نماینده مجلس: 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکن در حال ساخت است

صاحب‌خبر -

شفقنا- ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: برای اجرای طرح مسکن مهر حدود 8 هزار هکتار زمین تامین شد در حالی که تا کنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بالغ‌بر ۵۲ هزار هکتار زمین تأمین شده است

به گزارش شفقنا از خانه ملت، عبدالجلال ایری با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی گفت: این نشست با هدف بررسی عملکرد این وزارتخانه در خصوص اجرای قانون جهش تولید مسکن و نیز اقدامات صورت گرفته در سایر حوزه‌های مربوطه برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: طبق گزارش ارائه شده، رشد تولید مسکن حدودا از منفی 13درصد در سالهای 98 و 99 به 4.8درصد در سال 1402 رسیده و هم اکنون بیش از 2 میلیون 500 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کشور در حال ساخت است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین زمین برای ساخت مسکن افزود: برای اجرای طرح مسکن مهر حدود 8 هزار هکتار زمین تامین شد در حالی که تا کنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بالغ‌بر ۵۲ هزار هکتار زمین تأمین شده است. همچنین طبق گزارش های ارائه شده از 240هزار مسکن مهر ارث رسیده به دولت سیزدهم، تاکنون 128 هزار واحد مسکونی تکمیل شده است. در خصوص وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی نیز، عنوان کردند که تاکنون 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده و حدود 120 هزار واحد آن برای اخذ مالیات به سازمان مربوطه معرفی شده اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: در این نشست در خصوص پروژه های کلان حوزه راه نیز گزارشی ارائه شد که بر اساس آن ترانزیت جاده ای در سال گذشته نسبت به سال 1401 حدود 58 درصد در بخش جاده ای و 9 درصد در حوزه ریلی رشد داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و تاکید مجدد نمایندگان مجلس به این مهم ، مسئولان وزارت راه از اهتمام خود برای تکمیل آن خبر دادند و تاکید کردند در حوزه راه، اولویت وزارت خانه تکمیل پروژه های نیمه تمام است. همچنین در خصوص همکاری ایران با کشورهای خارجی در حوزه پروژه های عمرانی گزارشی ارائه شد که به صورت کلی ایران با روسیه برای تکمیل کوریدور ترانزیتی کشور در محور آستارا – رشت، با هند جهت توسعه بندر چابهار و با کشور چین برای توسعه پروژه شهر فرودگاهی امام (ره) قرار داد همکاری امضا شده و در برخی سطوح در حال اجرا است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در این نشست همچنین در حوزه عملکرد سازمان های راهداری، بنادر و دریانوردی و سازمان هواپیمایی بحث و گفت‌وگو صورت گرفته و اقدامات این مجموعه های مورد بررسی و ارزیابی نمایندگان مجلس قرار گرفت. مجلس با همکاری و تعامل سازنده با دولت، گام های بسیار خوبی را در جهت تزریق منابع به این حوزه و ریل گذاری جهت رونق ساخت و ساز برداشته است و این راه در مجلس دوازدهم نیز ادامه دار خواهد بود و امیدواریم با تداوم رویکردهای مثبت این وزارتخانه در جهت رفع تمامی کمبود‌ها و پیشرفت و آبادانی برای کشورمان گام برداریم./

نظر شما