شناسهٔ خبر: 66443748 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی

کیف‌های ساخته شده از چرم طبیعی یا مصنوعی، به‌خصوص نوع طبیعی آن، قیمت بالایی دارند؛ بنابراین اگر برای خرید یکی از این محصولات هزینه می‌کنید لازم است با روش‌های نگهداری مانند روش شستشو و پاک کردن لکه‌ها، حفاظت از کیف در برابر ترک‌خوردگی، رنگ‌پریدگی و ... آشنا شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن درگیرند این است که چگونه می‌توان کیف های چرمی را تمیز کرد؟ به طور کلی برای تمیز کردن کیف چرم راهکارهای مختلفی همچون استفاده از الکل، تافت، وازلین و ... وجود دارد. در اولین قدم شما باید مشخص کنید که کیف شما از چه نوع چرمی (طبیعی یا مصنوعی) ساخته شده. در ادامه بیشتر درباره این راهکارها صحبت کرده و نکاتی را بیان می کنیم.

تمیز کردن کیف چرم

کیف‌های ساخته شده از چرم طبیعی یا مصنوعی، به‌خصوص نوع طبیعی آن، قیمت بالایی دارند؛ بنابراین اگر برای خرید یکی از این محصولات هزینه می‌کنید لازم است با روش‌های نگهداری مانند روش شستشو و پاک کردن لکه‌ها، حفاظت از کیف در برابر ترک‌خوردگی، رنگ‌پریدگی و ... آشنا شوید.

از جمله مهم‌ترین این روش ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیزکردن لکه الکل: در اولین بخش درباره روشی که برای تمیزکردن لکه الکل از روی چرم طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد صحبت می‌کنیم.
  • تمیزکردن رنگ: معمولا رنگ روی چرم طبیعی اثرات بدی می‌گذارد که باید به دنبال تمیزکردن دقیق آن باشید.
  • تمیزکردن جوهر از روی چرم مصنوعی: کیف چرم مصنوعی وقتی که با جوهر آغشته می‌شود می‌تواند برای تمیزشدن کمی سخت باشد. برای تمیزکردن آن می‌توان از تافت استفاده کرد.
  • استفاده از وازلین: وازلین یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای تمیزکردن چرم طبیعی وجود دارد.
  • تمیزکردن کیف چرم قهوه‌ای: معمولا تمیزکردن کیف چرم قهوه‌ای وقتی که بخشی از آن سیاه شده است کمی سخت خواهد بود و نیازمند صرف انرژی زیادی است. برای تمیزکردن این کیف‌ها بهترین گزینه محلول‌های مخصوص هستند.

نگهداری از کیف چرم

وسایل چرم به‌خصوص کوله‌پشتی‌های چرم جزو کالاهای جانبی اما مورد استفاده انسان‌ها هستند. کوله چرم با کیفیت بالا و ظاهر شیک و کلاسیک خود، از فروش خوبی برخوردار هستند. حال خیلی از مردم از شستشوی کوله‌پشتی چرم طبیعی یا مصنوعی اطلاعات کافی ندارند و همین امر باعث می‌شود که به کوله‌پشتی‌های خود آسیب برسانند. مشاهده شده که افراد پس از شستشوی کوله‌پشتی چرم خود، لکه‌هایی را دیده‌اند یا حتی لکه‌های قبلی نیز پاک نشده.

در ادامه به تفکیک راجع به تمیز کردن انواع لکه از روی کیف های چرمی صحبت میکنیم:

تمیز کردن لکه الکل از روی چرم طبیعی

وقتی از کیفی استفاده می‌کنید که از چرم طبیعی ساخته شده ممکن است ریختن مقداری الکل روی آن باعث شود تا لکه‌های بسیار بدی در کیف چرمی شما به وجود بیایند. معمولا پاک کردن این لکه‌ها ممکن است سخت و دشوار باشد و برای انجام چنین کاری شما باید از راهکارهای خاصی استفاده کنید. بهترین راهکاری که برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی در این شرایط استفاده می‌شود و ما هم برای محصولات دیوید جونز پیشنهاد میکنیم این است که سعی کنید به محض ریختن الکل با استفاده از یک دستمال آن را تمیز کنید.

معمولا وقتی که اجازه می‌دهید تا الکل خشک شود شما در آینده با مشکلات زیادی برای تمیزکردن این لکه مواجه خواهید شد. حال ممکن است گاهی اوقات خودتان ندانید که کیف چرمی شما با استفاده از الکل کثیف شده و لکه‌های الکل بعد از مدتی خودشان را نشان دهند. در چنین شرایطی معمولا بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که سعی کنید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. استفاده از دستمال مرطوب به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت بتوانید این لکه‌ها را تمیز کنید.

در صورتی که با انجام این کار نیز کیف چرم طبیعی شما تمیز نشد می‌توانید از ترکیب یک قاشق سرکه و یک قاشق آب استفاده کنید. سپس دستمال خود را به این ترکیب آغشته کرده و روی کیف چرم خود بکشید. معمولا این کار باعث می‌شود تا لکه‌های به وجود آمده خیلی سریع تمیز شده و کیف شما به حالت اولیه خود باز گردد. معمولا بهتر است بعد از این‌که اقدام به تمیز کردن کیف چرم خود کردید با مقداری صابون و آب نیز ناحیه‌ای که لکه به وجود آمده را تمیز کنید. به این ترتیب می‌توانید انتظار نتیجه بهتری را داشته باشید.

پاک کردن رنگ از روی کیف چرم طبیعی

از دیگر مشکلاتی که ممکن است در زمان نگهداری کیف چرم برای شما هم به وجود بیاید این است که کیف چرم طبیعی شما آغشته به رنگ شود. از طرف دیگر گاهی اوقات نیز ممکن است لکه‌های رنگ روی کیف چرم شما ریخته و باعث کثیف شدن آن شوند. اولین راهکاری که در این زمینه وجود دارد این است که از ترکیب آب و صابون برای تمیزکردن کیف چرمی خود استفاده کنید. معمولا با انجام این کار در همان ابتدا می‌توانید تاثیر مثبت خوبی روی تمیزی کیف خود داشته باشید.

در ادامه می‌توانید از یک فرچه نرم نیز برای پاک کردن کیف خود استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است که بعد از خیس کردن جای رنگ با استفاده از یک فرچه نرم به آرامی شروع به کشیدن روی نقطه رنگی کنید. با این کار باعث خواهید شد که رنگ مقداری پخش شده و از حالت جامد و سفت خود بیرون بیاید. در انتها نیز تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از یک دستمال تمیز روی آن کشیده و سعی کنید تمامی لکه‌های به وجود آمده را از بین ببرد.

تمیز کردن لکه خودکار و جوهر از روی کیف چرم مصنوعی

وقتی که صحبت از تمیز کردن کیف چرم مصنوعی می‌شود باید بدانید یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث کثیف شدن کیف‌های چرمی شود این است که لکه خودکار یا جوهر روی کیف چرمی شما قرار داشته باشد. معمولا به محض این‌که با خودکار روی کیف چرم خود می‌نویسید خیلی راحت می‌توانید آن را تمیز کنید. برای انجام این کار کافی است که با استفاده از یک دستمال اقدام به تمیزکردن آن کنید. اگر خیلی سریع اقدام کنید می‌توانید نتیجه مطلوبی را از آن دریافت کنید.

تمیزکردن لکه خودکار و جوهر از روی کیف چرم مصنوعی

با این حال نباید فراموش کرد که بسیاری از مواقع ممکن است لکه مدنظر شما ایجاد شده باشد و شما بلافاصله آن را ندیده باشید. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا لکه جوهر یا خودکار روی کیف چرم مصنوعی شما خشک شود. در چنین شرایطی باید دقت داشته باشید که نباید با دستمال روی این لکه بکشید؛ چراکه باعث خواهد شد تا جوهر به طور کامل روی کیف چرم شما پخش شده و پاک کردن آن به میزان زیادی سخت می‌شود. در این شرایط بهتر است مقداری تافت روی دستمال کاغذی تمیز بزنید.

حال سعی کنید با استفاده از این دستمال ضرباتی را به لکه ایجاد شده روی کیف وارد کنید. به این ترتیب خیلی راحت می‌توانید اقدام به تمیز کردن کیف چرم خود کنید. فراموش نکنید که در برخی از موارد شما می‌توانید از الکل سفید نیز به جای تافت استفاده کنید.

استفاده از وازلین برای تمیزکردن کیف چرم طبیعی

معمولا وقتی که از یک کیف چرم طبیعی استفاده می‌کنید با چالش‌های زیادی در این زمینه مواجه خواهید شد. کیف‌های چرم طبیعی خیلی سریع گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما به طور مرتب نیازمند تمیزکردن آن‌ها باشید. در چنین شرایط و موقعیت‌هایی معمولا افراد سعی می‌کنند از واکس‌های مخصوص برای تمیز کردن کیف چرم خود استفاده کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که این کار کاملا اشتباه خواهد بود.

در واقع بهترین گزینه‌ای که در این شرایط برای شما وجود دارد استفاده از وازلین خواهد بود. چربی وازلین آسیبی به چرم طبیعی وارد نمی‌کند، همین موضوع نیز باعث می‌شود تا خیلی سریع و راحت بتوان از آن برای تمیزکردن چرم طبیعی استفاده کرد.

تمیز کردن کیف‌های چرم قهوه‌ای

وقتی که بخشی از کیف چرم طبیعی شما سیاه شده است (این مسئله بیشتر برای کیف‌های چرم قهوه‌ای رخ می‌دهد) بهترین گزینه‌ای که برای شما وجود دارد این است که از محلول‌های تمیزکننده محصولات چرمی استفاده کنید. البته این امکان برایتان وجود دارد که از ترکیب آب و سرکه نیز استفاده کرده و با ایجاد یک محلول قوی خیلی سریع و راحت کیف چرم قهوه‌ای خود را تمیز کنید.

در مطلب مدل کیف برای دانشگاه درباره مزایای استفاده از کیف های چرمی آمده است:

اگر می‌خواهید از کیفتان برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، بهتر است از بین جنس‌هایی چون چرم طبیعی و برزنت انتخاب کنید. این جنس‌ها علاوه بر مقاومت بسیار بالایی که دارند، ضد آب نیز هستند و شما می‌توانید در روزهای بارانی به راحتی و بدون خیس شدن وسایلتان از آنها استفاده کنید.

اگر نکاتی را که در رابطه با تمیز کردن کیف چرم طبیعی گفتیم رعایت کنید، سالیان سال میتوانید از آن کیف ها استفاده کنید.

سخن پایانی

تمیز کردن کیف چرم کار سخت و دشواری است و معمولا با استفاده از تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. وقتی که قصد تمیزکردن این کیف‌های چرمی را دارید باید به نکات متعددی دقت داشته باشید. یکی از مزایای مهم محصولات دیوید جونز و کیف‌های چرمی این مجموعه این است که آنها خیلی دیر کثیف شده و خیلی راحت نیز تمیز می‌شوند.

دیوید جونز یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش محصولاتی مانند کیف، کفش، کت و چمدان چرمی از برترین و بهترین برند‌های ایرانی است. این مجموعه محصولات خود را با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش عالی به سراسر ایران ارسال می‌کند.

برای خرید این کیف‌ها پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در این سایت نیز بهره‌مند شوید.

نظر شما