شناسهٔ خبر: 66443646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیگیری مطالبات کارگری و کارفرمایی گلستان روی میز استاندار

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان در یک نشست چهار ساعته، مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی را شنید و تاکید کرد: مطالبات و چالش‌های کارگری و کارفرمایی در استان پیگیری و در بازه زمانی ۶ ماهه حل و فصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در نشست با کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گلستان اظهار کرد: در دین اسلام، قانون اساسی و فرامین رهبر معظم انقلاب و امام راحل موضوع کار و کارگر جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه، تولید سرمایه، کار و کارگر ارزش است، افزود: همانطور که به جایگاه تولید و برگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید توجه ویژه‌ای داریم مقوله کار و کارگر نیز نزد ما جایگاه خطیر و ویژه‌ای دارد.

استاندار گلستان تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کارگران ستون فقرات تولید هستند و بهبود حال جامعه کارگری تاثیر زیادی در بهبود حال کل جامعه دارد.

زنگانه خواستار تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه معاونت اقتصادی استانداری گلستان شد و گفت: هیات اندیشه‌ورز کار و کارگر فعالیت خود را با حضور فعالان بخش کار و تولید به‌ویژه نمایندگان و تشکل‌های کارگری آغاز کند.

وی با اشاره به نبود تنش بین جامعه کارگری گلستان، افزود: اقدام هوشمندانه کارگران گلستانی قابل تقدیر است و این مساله حکایت از آگاهی و بصیرت این قشر زحمت‌کش دارد.

استاندار گلستان، کاهش حوادث ناشی از کار در گلستان را خبر خوشایندی دانست و از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست بازرسی محیط‌های کار را با قدرت دنبال کند.

زنگانه یکی از حقوق کارگران را تامین محیط امن و کاهش خسارات ناشی از کار برشمرد و یادآور شد: هیات اندیشه‌ورز برنامه کاهش حوادث ناشی از کار را تدوین کند و اجرای آن را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه خواستار رسیدگی بیشتر به کارگران آسیب‌دیده شد و گفت: کارگرانی که بر اثر حوادث ناشی از کار آسیب دیدند و یا دچار نقص عضو شدند باید به طور ویژه مورد توجه باشند تا مشکلات آنها دوچندان نشود.

استاندار گلستان با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی که موجب افزایش ایمنی کار می‌شود باید افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ داشته باشد، یادآور شد: هر اقدامی که امنیت شغلی کارگران را تقویت می‌کند باید در دستور کار جدی مسوولان قرار بگیرد.

زنگانه به گلایه برخی نمایندگان کارگری در خصوص به‌کارگیری اتباع در کارگاه‌های ساختمانی اشاره کرد و توضیح داد: اینکه اتباع بدون نظارت و برگزاری دوره‌های آموزشی و با خوداظهاری وارد فعالیت شوند اما پیش پای کارگر داخلی مانع ایجاد شود پسندیده نیست، از این پس پیگیری این مساله و رعایت عدالت در آن بر عهده معاونت اقتصادی استانداری گلستان و با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

استاندار گلستان از جامعه کارگری خواست هیچ‌گاه از مطالبه‌گری غافل نشوند و بیان کرد: دستان کارگران را می‌بوسم و این قشر زحمت‌کش را عزیزترین و شریف‌ترین افراد نزد پروردگار می‌دانم.

زنگانه به کسب رتبه برتر گلستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و توضیح داد: یکی از ارکان حکمرانی خوب و متعالی شفافیت است و ما به این مساله توجه ویژه‌ای داشتیم که در نتیجه آن، گلستان برای ۲ سال پیاپی در حوزه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات، در کشور حائز رتبه برتر شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت با اقدامات خوبی که انجام داده در حال کنترل تورم است، خاطرنشان کرد: گلستان در کنترل تورم جزو استان‌های با عملکرد مطلوب است و جزو ۱۰ استان اول کشور قرار گرفته است، همچنین در امنیت در سرمایه‌گذاری جزو آخرین‌ها بودیم اما در دولت سیزدهم در جایگاه دوم ایستادیم که کسب این رتبه‌ها نشان از تحول و تغییرات مثبت در استان دارد.

استاندار گلستان همچنین در این جلسه که چهار ساعت به طول انجامید پای درد و دل کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری نشست و پس از گوش سپردن به مشکلات و معضلات حوزه کارگری، تک‌تک مطالبات را به طور مجزا بررسی کرد و به از دستگاه‌های مربوطه خواست برای حل چالش های پیش‌روی جامعه کارگری گام بردارند.

استاندار گلستان همچنین در این جلسه، همه مصوبات جلسه قبلی را جزء به جزء قرائت کرد و در هر مورد از مسوولان ذی‌ربط خواست آخرین اقدامات انجام‌شده در این بخش را تشریح کنند.

نظر شما