شناسهٔ خبر: 66443282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد: شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل جامعه بود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شهید مرتضی مطهری (ره) همواره به دنبال شناسایی مسائل و نیازهای جامعه و جوابگوی آنها بود و برای حل مطالبات تلاش می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان با تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: شغل معلمی افتخاری است که باید قدر آن را دانست و در مسیر تربیت صحیح دانش آموزان کشور اسلامی قدم برداشت.

وی از شهید مطهری به عنوان یک معلم الگو یاد کرد و افزود: شهید مطهری (ره) در زمره بزرگترین علما و فیلسوفان بود و باید مقام شامخ این شهید والامقام را در برنامه‌های هفته معلم گرامی داشت.

امام جمعه یزد گفت: شهید مطهری (ره) در فضایی وارد دانشگاه شد که بسیار دشوار بود اما ایستاد و مقاومت کرد و با حفظ حالت طلبگی خود به درس و تدریس مشغول شد و توانست روی عده زیادی اثر بگذارد.

ناصری کرد: زمانی که مجله زن روز به فساد و فحشا می‌پرداخت شهید مطهری خواست که مقاله‌ای نیز از او در این مجله در مورد زن چاپ کند که بعدها این مقالات پیش زمینه‌ای برای چاپ کتاب حجاب شد.

وی با اشاره به سیره شهید مطهری بر لزوم معرفی سیره این شهید والامقام در برنامه‌های هفته معلم تاکید کرد و گفت: این مهم نباید تحت تاثیر برنامه‌های تجلیل از معلمان قرار گیرد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به برنامه‌های هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شده و قرار است در هر شهرستان یک مراسم اصلی برگزار شود.

" محمدکاظم رحیمی نژاد " افزود: اصلی‌ترین برنامه هفته معلم در استان در روز ۱۸ اردیبهشت ماه جاری برگزار و از معلمان برگزیده استان تجلیل می‌شود.

استان یزد بیش از ۲۰ هزار فرهنگی دارد.

نظر شما