شناسهٔ خبر: 66443280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان: اصلاح نظام بودجه ریزی لازمه اجرای برنامه های راهبردی است

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: تصمیم گیری  موثر و اجرای برنامه های کلان و راهبردی برای استان نیازمند اصلاح و بازنگری در فرآیند ها و نظام بودجه ریزی فعلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات لرستان ضمن قدردانی از سیاست‌های پیشگیرانه و تعاملی دیوان محاسبات در دوره جدید اظهار کرد: افزایش اختیارات استان‌ها بخشی از الزامات این مهم است و دیوان محاسبات در اجرا و تحقق این موضوع بسیار موثر و کمک کننده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه دولتی بسیار مهم دانست و از ارسال گزارشات تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم گیری بهتر و اقدام به موقع استقبال و زحمات این نهاد نظارتی را مثبت ارزیابی کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان نیز ضمن تبیین اهداف و الزامات تحقق شعار شفافیت و انضباط مالی و سیاست‌ های دیوان محاسبات، تحقق این شعار را برای امید و اعتماد آفرینی‌ هرچه بیشتر در جامعه، نیازمند همراهی و اهتمام همه دستگاههای اجرایی دانست.

مظفر جمالی نژاد خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات استان با اتخاذ سیاست پیشگیرانه و تمرکز بر اقدام به موقع در چارچوب و حیطه اختیارات قانونی طی ۲ سال اخیر با استفاده از تهیه تفریغ زود هنگام، گزارشات نظارت بر خط ماهانه، تهیه گزارشات تحلیلی و آسیب شناسی، راه اندازی سامانه ۱۹۸، تقویت کنترل های داخلی، رصد و نظارت بر سامانه ها و بانک های اطلاعاتی دستگاه های اجرایی، بازدید های میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره های آموزشی و تخصصی تلاش نموده است تا اقدامات و فعالیتهای حسابرسی خود را بر حل مشکلات و گره گشایی از نیاز مردم و کمک به پیشرفت و توسعه استان در همراهی با سایر حوزه ها قرار دهد.

وی افزود: تحقق این مهم نتایج و دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع و مصارف بودجه، ارتقای شفافیت، جذب به موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی استان، برقراری انضباط مالی، ضابطه مند کردن بکارگیری نیروی انسانی و اجرای مصوبات به همراه داشته است.

نظر شما