شناسهٔ خبر: 66442882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

روابط عموی شهرداری یزد اعلام کرده:متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تفکیک زباله در مبدأ بوده ایم.

صاحب‌خبر -

تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد  و بنا براعلام روابط عمومی شهرداری یزد، بسیاری از پاکبانان حین جمع آوری زباله به دلیل وجود اشیاء نوک تیز و برنده در زباله‌ها مثل شیشه خرده یا سرنگ با جراحت روبه‌رو می‌شوند .
بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب گذشته متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله‌ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.
متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تفکیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.
بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می‌شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا کنند.
شهروندان برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.
همچنین یکی دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می‌شود تا پاکبانان دچار صدمه و جراحت نشوند.

نظر شما