شناسهٔ خبر: 66442784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابتکار دولت در تشکیل «خانه‌ محیط زیست» با استقبال مردم مواجه شد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خانه‌های محیط زیست که از ۲ سال پیش در دولت سیزدهم شکل گرفت، با استقبال مردم بویژه نوجوانان مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایجاد خانه‌های محیط زیست طرحی است که از سال ۱۴۰۱ در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت تا ضمن جلب مشارکت جوامع محلی به آنان آموزش‌های محیط زیستی ارائه شود؛ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خانه محیط زیست در کشور راه‌اندازی شده است.

امیر عبدوس روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خلاقیت‌های هنری فعالان خانه محیط زیست «بانو مجتهده امین» اصفهان افزود: فعالیت خانه‌های محیط زیست در کشور به قدری تسری یافته که به روح و جان دانش‌آموزان این سرزمین نیز نفوذ کرده است و امروز شاهد آثار فاخر آنها در زمینه دغدغه‌های محیط زیستی هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش آثار هنری در باره حفظ محیط زیست تصریح کرد: حرکتی که در فرهنگ حفظ محیط زیست در کشور شکل گرفته نشان می‌دهد که خانه‌های محیط زیست توانسته اند در قشر نوجوان ما رویش ایجاد کنند.
عبدوس با اشاره به برپایی یک نمایشگاه از آثار هنری دانش‌آموزان فعال در خانه محیط زیست بانو مجتهده امین اصفهان، تصریح کرد: این آثار مانند یک چشمه است که جریان آن هرگز متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار منتخب این نمایشگاه بعنوان نخستین دستاورد خانه‌های محیط زیست کشور در چند نمایشگاه و جشنواره به نمایش درخواهد آمد، گفت: جشنواره تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور بزودی در خرم‌آباد برگزار و در آن رویداد از هر استان یک خانه برتر معرفی خواهد شد.
عبدوس اضافه کرد: در نهایت سه خانه محیط زیست برتر کشور در این جشنواره انتخاب و تجلیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست به‌منظور تحقق شعار دولت مردمی و برگرفته از گام دوم انقلاب و ایجاد حلقه‌های میانی برای مشارکت مردم در همه امور شکل گرفته است، از دانش‌آموزان خواست تا حرکتی که در این زمینه آغاز کرده‌اند را ادامه دهند و نمایشگاه های بعدی از آثار هنری آنها باشکوه‌تر برگزار شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: خانه‌های محیط زیست برای استفاده از ظرفیت مردمی به‌منظور تحقق اهداف محیط زیستی شکل گرفته اند و نقش مهمی در توسعه پایدار دارند.
منصور شیشه‌فروش با اشاره به فعالیت ۳۱ خانه محیط زیست در استان افزود: لازم است مباحث آموزشی در باره اهمیت حفاظت آب، خاک و هوا در این خانه ها به دانش آموزان و سایر اقشار جامعه ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه اصفهان با اَبَرچالش‌هایی مانند آلودگی هوا، کم‌آبی و فرونشست مواجه است، تصریح کرد: برطرف کردن این چالش ها علاوه بر اقدام استانی نیاز به عزم ملی دارد.

ابتکار دولت در تشکیل «خانه‌ محیط زیست» با استقبال مردم مواجه شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم از بین ۴۰۰ اثر هنری ارسالی دانش‌آموزان اصفهان در باره دغدغه‌های محیط زیستی ۲۲ اثر برگزیده شد.

این آثار در زمینه فیلم، انیمیشن، هنرهای تجسمی، عکس، گرافیک و پوستر بود.

نظر شما