شناسهٔ خبر: 66442622 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت‌فولاد اصفهان گفت: دومین رویداد تکیه‌گرد بامحوریت تکیه خاتون‌آبادی برگزار می شود

صاحب‌خبر -

 مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت‌فولاد اصفهان گفت: شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و … است که هفته فرهنگی اصفهان این فرصت را فراهم کرده تا سرزمین تخت فولاد به عنوان یکی سرمایه‌های عظیم شهر معرفی و شناسانده شود.

 ابراهیم عمرانی افزود: در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، معماری و گردشگری تکایا، مجموعه تخت فولاد اقدام به برگزاری برنامه تکیه گرد کرده است، این برنامه با رویکرد تمرکز بر ظرفیت‌های تخت فولاد برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت‌فولاد با اشاره به اولین برنامه تکیه‌گرد خاطرنشان کرد: سال گذشته و هم‌زمان با هفته فرهنگی اولین برنامه از رویداد تکیه‌گرد با محوریت تکیه میرفندرسکی برگزار شد و دومین برنامه از سلسله رویداد‌های تکیه گرد نیز با محوریت تکیه خاتون آبادی برگزار می‌شود.

عمرانی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این برنامه با روایت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و بنا‌های معماری تکیه آشنا خواهند شد، خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این برنامه، مسابقه عکاسی با موبایل از بنا‌های آرامگاهی و معماری و عناصر گردشگری خاتون آبادی برگزار می‌شود که در پایان هم به برگزیدگان جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

او تکیه گرد را فرصتی مغتنم دانست تا کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر به زوایا و ظرفیت‌های تکیه خاتون آبادی نگاه شود و عنوان کرد: دنبالیم صرفاً نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بنا‌های آرامگاهی تخت فولاد نباشد، بلکه تکریم و مرمت و برجسته‌سازی تکیه‌ها رخ دهد.

رویداد گردشگری تکیه‌گرد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر در تکیه خاتون ابادی برگزار خواهد شد که عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل فرمایند.

نظر شما