شناسهٔ خبر: 66442245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: استاد شهید مرتضی مطهری با اقدامات خود توانست جهشی فکری در دانشگاه ها و قشر جوان ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، افزود: شهید مطهری وظیفه مدار بود و هرجا که احساس وظیفه می کرد، وارد عمل می شد.

وی ادامه داد: زمانی که مجله‌ای با عنوان زن روز در زمان طاغوت، به دنبال زیرسوال بردن معارف و احکام دین بود، شهید استاد مطهری احساس وظیفه کرد و برای حفظ معارف دین، به انتشار مقالات در پاسخ به انحرافات دینی ایجاد شده پرداخت.

وی اظهار کرد: شهید مطهری کتاب شرح منظومه را به عنوان یک کتاب عمیق و قابل تامل که تنها اساتید فلسفه و کلام حوزه قادر به تدریس آن هستند، تدریس می کرد ولی در جایی که احساس وظیفه کرد کتابی با درک بسیار آسان و روان مانند داستان راستان را به نگارش در آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: هرکس خودش را به عنوان امام معرفی می کند، قبل از آنکه دیگران را تعلیم دهد، باید خودش را تعلیم کند و فردی استاد واقعی است که مطالبی را که به دانشجو انتقال می دهد، خود نیز آن ها را پذیرفته و به آن ها عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: کسی که معلم خودش است، بیش تر جای تکریم دارد تا کسی که دیگران را تعلیم می دهد.

وی ادامه داد: در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده تا ایشان الگویی برای تمام معلمان و استادان باشد.

به گزارش ایرنا، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در تقویم کشورمان روز معلم نامگذاری شده است.

نظر شما