شناسهٔ خبر: 66441263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از معلولان در موسسه رعد الغدیر/ حال کارگران دارای معلولیت را دریابید

مدیرعامل موسسه رعد الغدیر، ضمن تبریک هفته کارگر، از ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، علیرضا آتشک، کارگران را عامل اصلی توسعه، شکوفایی اقتصادی و اقتدار هر کشور دانست و گفت: کارگران دارای معلولیت، به دلیل شرایط جسمی و حرکتی، دارای شرایط خاصی هستند که باید دولت و کارفرماها به آن توجه ویژه‌تری کنند.

 

وی با تاکید بر نقش کارآفرینی اجتماعی و تاثیر آن بر جامعه عنوان کرد: چشم‌انداز موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، تلاش برای اشتغال‌زایی افراد توانمند دارای مهارت جویای کار است. در این مسیر ما متعهدیم تا با دسترس‌پذیر کردن و حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت در کشور برای رسیدن به استقلال مالی و اجتماعی آن‌ها تلاش کنیم.

آتشک معتقد است: افراد دارای معلولیت، همانند سایر افراد، دارای توانایی‌های بالقوه هستند و می‌توانند نقش موثری در جامعه ایفا کنند.

مدیرعامل موسسه رعد الغدیر، با اشاره به اشتغال افراد دارای معلولیت در بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در تحقق چشم‌انداز رعد الغدیر ایفا نماید. این بخش می‌تواند با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، ضمن توسعه ظرفیت‌های فکری جامعه بالاخص گسترش فرهنگ به کارگیری نیروی انسانی دارای معلولیت در بدنه کسب و کار در جامعه؛ تصویرسازی واقعی از ابعاد توانمندی‌های فرد معلول را به نمایش بگذارد. کارآفرینی اجتماعی در موسسه خیریه رعد الغدیر، یکی از نمونه‌های موفق مشارکت بخش مردمی و خصوصی در توسعه فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت است.

وی با بیان اینکه موسسه رعد الغدیر اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی برای افراد دارای معلولیت در کشور است، افزود: این موسسه توانسته با تاسیس مراکز تماس، کارگاه خیاطی و گارگاه صنایع دستی برای ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت اشتغال ایجاد کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز بخش کاریابی موسسه رعد الغدیر نیز توانسته با ثبت اطلاعات افراد دارای معلولیت و ایجاد ارتباط با صاحبان مشاغل، برای ۸۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ناشنوا و کم شنوا، نابینا و کم بینا شغل پیدا کند.

آتشک از صاحبان مشاغل خواست تا با همکاری با موسسه رعد الغدیر، علاوه بر راه‌اندازی کسب‌وکار، فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد دارای معلولیت ایجاد شود.

وی همچنین از مسئولان درخواست کرد تا صدای کارگران دارای معلولیت را بشنود و بستر را برای ایجاد اشتغال این افراد هموار کند.

مدیرعامل موسسه رعد الغدیر، با اشاره به سایر بخش‌های موسسه رعد الغدیر بیان کرد: از ابتدای فعالیت رعد الغدیر در محله یافت‌آباد تاکنون؛ بیش از ۵۰۰۰ نفر از افراد معلول جسمی حرکتی ساکن در این منطقه و مناطق همجوار و نیز شهرستان‌های اطراف تهران (اسلامشهر، رباط‌کریم، قلعه‌حسن‌خان، پاکدشت، پیشوا، ورامین، شهر ری، کرج) از مجموعه خدمات «صددرصد رایگان» این موسسه شمال: توانبخشی، آموزش، درمان و داندانپزشکی بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما