شناسهٔ خبر: 66441047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار ریزش سنگ در جاده‌های مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن روان آب، کاهش دید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر جمعه این هفته تا صبح ‌شنبه آینده اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کاهش تدریجی دما و مواج شدن دریا همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامامه را ارتفاعات مناطق غرب استان اعلام کرد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی مازندران در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات و مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، در ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

هشدار ریزش سنگ در جاده‌های مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا پنجشنبه را نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد، کاهش نسبی دما، در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار و رعد و پراکنده و روز جمعه را نیز در دامنه ها و ارتفاعات نیمه غربی استان نیمه ابری و از بعدازظهر ابری به تدریج با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در سایر نقاط استان نیز نیمه ابری و از شب ابری به تدریج با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز شنبه آینده ابری و به نسبت خنک همراه با رگبار پراکنده باران و وزش باد و از بعدازظهر با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز وضعیت جوی مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از روز دوشنبه بعدازظهر در ارتفاعات غربی با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۸.۵ و بلده با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

نظر شما