شناسهٔ خبر: 66440999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قصرشیرین: مهارت‌های زندگی به افراد در معرض آسیب آموزش داده شود

قصرشیرین - ایرنا- امام جمعه قصرشیرین با تاکید بر جدی گرفتن مقوله آموزش مهارت‌های زندگی در میان تمام اقشار جامعه، گفت: افراد در معرض آسیب نیاز بیشتری به این مهارت‌ها دارند و از این رو دستگاه‌های متولی برای این بخش از جامعه برنامه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قصرشیرین با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و قدردانی از تلاش تمامی معلمان و فرهنگیان، با اشاره به آسیب های اجتماعی و ۲ پدیده خودکشی و طلاق در شهرستان قصرشیرین، افزود: یک کمیته متشکل از شبکه بهداشت، کمیته امداد و بهزیستی تشکیل شود تا در این خصوص به شناسایی افراد آسیب پذیر و ارائه آموزش مهارت های زندگی به آنان با برگزاری کارگاه های تخصصی و حل مشکلات، افراد در معرض خطر را یاری کنند.

وی در ادامه سخنانش گفت: شورای فرهنگ عمومی جایی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه فرهنگ و مسائل شهرستان است و مصوبه های این شورا نقشی مهم و اثرگذار در راستای بهبود وضعیت فرهنگی منطقه دارد.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: پارسال در مجموع با برگزاری هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان ۶۵ مصوبه داشتیم و تمام مصوبه ها عملیاتی شد که امسال نیز تلاش می کنیم تا در راستای ارتقای فرهنگ شهرستان اولویت ها را تصویب کنیم.

امام جمعه قصرشیرین: مهارت‌های زندگی به افراد در معرض آسیب آموزش داده شود

امام جمعه قصرشیرین در ادامه آثار علامه شهید مطهری را بهترین الگو برای معلمان و اساتید برای تزکیه و تعلیم قشر جوان و نوجوان و دانش آموزان بیان کرد و در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار حمایت تمام دستگاه ها برای اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی با پشتوانه قضایی در شهرستان شد.

فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی از دستگاه های فرهنگی خواست تا آموزش مهارت های زندگی و تعلیم و تربیت را از مدارس ابتدایی شروع کنند و گفت: ارائه آموزش ها از کودکی ضامن فردای آنها در دوران جوانی و میانسالی در برابر تمام آسیب های اجتماعی است.

محمد نجفی از متولیان فرهنگی شهرستان خواست تا ضمن حمایت از اجرای طرح نور توسط انتظامی از مشوق های لازم برای تقویت بُعد اعتقادی و مذهبی در کودکان، نوجوانان و جوانان با توجه به آثار مثبت آن استفاده کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اضافه کرد: معلمان نقش بی بدیلی در فرهنگ عمومی جامعه دارند و باید در کنار تعلیم موضوع تزکیه و اخلاق دینی و مذهبی و قرآنی را در دانش آموزان نیز مورد توجه قرار دهند چون با تقویت دین و مذهب فرد در برابر آسیب های اجتماعی بیمه خواهد شد.

رییس دادگستری قصرشیرین نیز با اشاره به ۲ آسیب اجتماعی مهم طلاق و خودکشی گفت: در امر مقابله با آسیب ها بهترین راهکار پیشگیری است و همه باید در این زمینه فعال باشند چون طلاق می تواند بستر ساز انواع کج روی ها و بزه ها باشد که البته در راستای مقابله با این مهم در قصرشیرین باید آموزش ها و مهارت های پیش از ازدواج به صورت تخصصی به زوجین توسط شبکه بهداشت و بهزیستی آموزش ارائه شود.

نرمیان شفیعی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از پدیده طلاق این مهم یک وظیفه عمومی و همگانی است و هرکس در حوزه ماموریت خود باید تلاش کند ضمن اینکه باید به آموزش های قبل از ازدواج به سطح کمی و کیفی توجه شود تا نتیجه و خروجی داشته باشد.

او با اشاره به آمار نگران کننده طلاق و خودکشی به نسبت جمعیت قصرشیرین از مهمترین دلایل پدیده طلاق و مبادرت به خودکشی را در شهرستان قصرشیرین، اعتیاد، طلاق عاطفی و توافقی، ازدواج های تحمیلی و اجباری، سوء ظن و بیماری های روحی و روانی و تجمل گرایی بیان کرد و خواستار ورود دستگاه ها و متولیان فرهنگی برای مقابله اصولی با این ۲ پدیده مخرب که منجر به سست شدن کانون خانواده و سرآغازی برای سایر بزه ها است شد.

رییس دادگستری قصرشیرین در ادامه نیز از حمایت قاطع دستگاه قضا از انتظامی برای اجرای طرح نور و افرادی که اقدام به هنجارشکنی در جامعه می کنند، خبر داد.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.

نظر شما