شناسهٔ خبر: 66440148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۳ نفر از معلمان منتخب و شایسته قشم تجلیل شدند

قشم - ایرنا - همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی با عنوان "سپاس معلم" امروز (چهارشنبه) ۹۳ نفر از معلمان منتخب و شایسته عرصه تعلیم و تربیت شهرستان قشم تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم در این مراسم گفت: تعلیم و تربیت هدیه ای از جانب خداوند حکیم و انبیای الهی است و معلمان یادآور تلاش بی تکلف و بدون چشمداشتی هستند که پیامبر گونه رسالت خطیر هدایت، روشنگری و نجات انسانها، از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت را به سر انجام می رساند.

عنایت پورسالاری افزود: جایگاه بی بدیل معلم که در عظمت به مقام پیامبران می ماند، بی شک به دریایی شبیه است که هر کس به اندازه توانایی و توانگری خود از آن بهره می گیرد و چه فرهیختگان متعهد و متخصصان دلسوز که در دامان آنان پرورش یافته و در مسیر خدمت به انسانیت گام برداشته‌ اند.

وی بیان کرد: یادمان نرود که در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نام پرآوازه معلمان بلند همتی همچون شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی می درخشد، آن بزرگان همکار ما بوده اند و در صحنه های گوناگون کشور، نقش آفرینی کرده اند.

در پایان این مراسم که با حضور شماری از مدیران شهرستانی و سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد از معلمان نمونه، منتخب و شایسته مدارس شاهد، دخترانه بنت الهدی صدر، پسرانه بلال حبشی، ۲۲ بهمن، حضرت خدیجه(س) و پرفسور حسابی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

یکهزار و ۳۵۰ معلم در قشم مشغول تدریس هستند که از این تعداد ۷۸ نفر آنها در حوزه پرورشی و تربیت بدنی فعالیت دارند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال ۱۳۵۸ به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما