شناسهٔ خبر: 66440070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

چهارمين دوره دانش افزايي مهارت‌هاي شناختي و ارتباطي با تمرکز بر مديريت احساسات منفي برگزار شد

صاحب‌خبر -
چهارمين دوره دانش افزايي مهارت‌هاي شناختي و ارتباطي با تمرکز بر مديريت احساسات منفي برگزار شد
خبرگزاری آریا - چهارمین جلسه کنفرانس علمی از سلسه جلسات دانش افزایی مهارت های شناختی و ارتباطی با عنوان تمرکز بر مدیریت احساسات منفی با حضور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران، متخصصین فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاران اجتماعی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و گفتار درمانی ،پزشکان عمومی و روانشناسان برگزار شد.

به گزارش ایثار، فاطمه نیک فرجام کارشناس کمیته اضطراب زدایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست درباره انواع احساسات و انواع خطاهای شناختی که در زمینه احساسات منفی بروز میدهد صحبت کرد. دکتر فرزانه وفایی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره روش های درمانی و شناخت درمانی در مدیریت احساسات منفی صحبت کرد و از دیدگاه علوم اعصاب به بحث جایگاه احساسات در مغز و روش‌هایی که احساسات درک می‌شوند پرداخت.
جواد مومنی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره مدیریت احساسات منفی، تنظیم هیجانی و بد تنظیمی هیجانی صحبت کرد و در انتها روش های عملی برای کاهش و مدیریت احساسات منفی را ارائه کرد. همچنین وی به یکی از تکنیک هایی که در این زمینه استفاده می‌شود. بنام STOPP که از 5 مرحله تشکیل شده است پرداخت. این تکنیک به فرد اموزش می‌دهد که در صورت وقوع هیجانات شدید مانند خشم، در هر مرحله چگونه احساسات منفی خود را مدیریت کند.
این جلسات به صورت مستمر در هفته‌های آتی ادامه خواهد داشت و امتیاز ویژه ای برای کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد . اطلاعات تکمیلی در سایت پژوهشکده به آدرس www.jmerc.ac.ir است.

نظر شما