شناسهٔ خبر: 66439387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قصرشیرین خواستار برخورد قاطع با مخلان نظم در مرز پرویزخان شد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین با اشاره به اجرای مُر قانون در مرز پرویزخان برای سامان‌دهی و مقابله با هر گونه بی‌نظمی بر برخورد قاطع و جدی با مخلان نظم در این مرز رسمی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد نجفی روز چهارشنبه در سومین جلسه کمیته هماهنگی مرز پرویزخان در سال جاری در فرمانداری قصرشیرین، افزود: پرویزخان یک مرز مهم تجاری کشور و محلی برای توسعه معادلات تجاری، اقتصادی و مرزی است از این رو اجرای فعالیت های مربوطه نیازمند انجام هماهنگی های لازم برای کنترل ترافیک کامیون ها و تردد افرادی است که در آن تردد می‌کنند.

وی اظهار کرد: به منظور سامان دهی وضعیت موجود مرز و جلوگیری از ترافیک هیچ خودروی سواری شخصی حق ورود به مرز را ندارد و هرگونه ورود به آن باید در راستای مصوبات کمیته مرز باشد از این رو باید ادارات مستقر در مرز باید با هماهنگی لازم برای روان‌سازی ترافیک و نظم دهی امور آن تلاش کنند.

مدیر پایانه مرز پرویزخان هم در این جلسه گفت: روزانه پنج هزار نفر شامل فعالان تجاری، اقتصادی، کارگران، رانندگان در این مرز تردد می‌کنند و حجم فعالیت‌های این مرز بسیار زیاد است که بخشی از کارهای این مرز بر عهده گمرک و پایانه است و ما همواره برای ساماندهی مشکلات تلاش می‌کنیم.

امین حیدریان افزود: برای روان‌سازی ترافیک در مرز پرویزخان در روزهای آینده یک خط اختصاصی ترانزیت ایجاد خواهد شد و این کار کمک بزرگی به حل مشکلات ترافیک خواهد کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان نیز در ادامه گفت: این مرز رسمی بی نظمی هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

رضا قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

بررسی نرخ گذاری قیمت پارکینگ‌ها و خدمات مرز، کنترل مبادی ورودی و خروجی مرز، ساماندهی وضعیت پارکینگ های سوخت، بهسازی جاده دسترسی به سایت‌های سوختی، استقرار یک دستگاه باسکول توسط گمرک و جدا سازی لاین تردد تانکرهای حامل مواد سوختی از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

نظر شما