شناسهٔ خبر: 66439037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود

زهرا عسگری

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی تولیدات داخلی تأکید کرد و گفت: نیاز است توان و اهتمام بیشتری به‌کار گرفته شود تا امکان و فرصت عرضه تولیدات داخلی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

جعفر قادری امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از غرفه استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: فعالیت‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی در غرفه صنایع‌دستی فارس نیز در این نمایشگاه انجام‌شده که نشان‌دهنده توانمندی‌های این استان در صنایع‌دستی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام خوب اداره‌کل میراث فرهنگی فارس مبنی بر توزیع فالوده و کلم پلوشیرازی در این نمایشگاه هم گفت: عرضه برندهای فارس در چنین نمایشگاه‌هایی موجب معرفی هر چه بیشتر این استان می‌شود.

قادری افزود: جایگاه نمایشگاه اکسپو در بحث صادرات ناب کشورهای مختلف کاملاً روشن است و در یک فضای جدید، حجم زیادی از متقاضیانی که وارد کشور می‌شوند از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

وی با تأکید بر این نکته که باید از چنین فرصت‌هایی استفاده بهینه شود، افزود: اگرچه فارس حضور پررنگ و برجسته‌ای از خود در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اما جای زیادی برای کار کردن داریم و نیاز است توان و اهتمام بیشتری به‌کار گرفته شود تا امکان و فرصت عرضه تولیدات داخلی فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ صنعتی بدون توسعه تقاضا رشد نمی‌کند. خواه حوزه گردشگری، صنعتی، کشاورزی یا دیگر حوزه‌ها باشد و اگر تقاضای کافی ایجاد نشود، نمی‌توان از حجم انبوه تولید و از مزایای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

قادری تأکید کرد: همه باید احساس وظیفه و تکلیف و زمینه‌ای فراهم کنند که تولیدکنندگان در نمایشگاه حضور پیدا کنند و همچنین ارتباط با متقاضیانی از اقصی نقاط دنیا می‌آیند و علاقه‌مند به واردات کالا از ایران هستند، برقرار شود.

وی اضافه کرد: در استان فارس نیز در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های بالایی وجود دارد و اقدامات خوبی درزمینهٔ زنجیره ارزش در فولاد، در صنایع دارویی و صنایع مادری مانند آلومینیوم و همچنین صنایع‌دستی و …ایجادشده که ایجاب می‌کند که در این حوزه‌ها حضور جدی‌تر و مؤثرتری داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنوع تولیدات حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی، بهداشت و درمان فارس نیز ایجاب می‌کند که در این نمایشگاه گام‌های محکم‌تری برداریم.

قادری همچنین افزود: فعالیت‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی در غرفه صنایع‌دستی فارس نیز در این نمایشگاه انجام‌شده که نشان‌دهنده توانمندی‌های این استان در صنایع‌دستی است.

انتهای پیام

نظر شما