شناسهٔ خبر: 66438961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

ایلام‌ - ایرنا - مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی با پیوست‌های هنری بر جامعه و خانواده‌ها، بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی صرف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ "علی میرزایی" روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

وی توضیح داد: در قالب این جشنواره دانش آموزان اقدام به ضبط عکس و تصاویری از والدین خود کردند تا تلاش و کوشش والدین برای فرزندان و اهمیت جایگاه خانواده را به تصویر بکشند.

میرزایی با بیان اینکه از مهرماه امسال دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان تشکیل خواهد شد، هدف از برگزاری جشنواره عکس "به نام پدر - به نام مادر" را احترام و تکریم والدین ذکر کرد.

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام نیز در این آیین، گفت: هنر بیانگر زیبایی‌ها و خوبی‌ها است و با زبان گویای هنر ارزش‌ها و ضدارزش‌ها برای مخاطبان بیان می‌شود و هنر در واقع تسکین دهنده مسائل و سختی های جامعه است.

"سعید خیرالهی" افزود: خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه در نوک پیکان توجه دشمن قرار گرفته است تا تحکیم و شیرازه بنیان خانواده‌های ما از هم بپاشد.

وی یادآور شد: فرهنگ‌ها و هنجارهای جامعه ما از سوی دشمنان و رسانه‌های مسموم آن‌ها مورد حمله قرار گرفته است که وظیفه آحاد جامعه از جمله هنرمندان صیانت از ارزش ها و باورهای بومی، دینی و اسلامی است.

به گزارش ایرنا، در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.


نظر شما