شناسهٔ خبر: 66438370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

برکناری بیش از 100 مدیر در گشت ارشاد مدیران

راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران یکی از وعده‌های آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود. دکتر رئیسی مشخصا اعلام کرد که پس از انتخاب بعنوان منتخب ملت، شناسایی و برخورد با مدیران متخلف، اهمال کار و تاکارآمد را در دستور کار خود قرار خواهد داد. وعده‌ای که به گفته مقامات دولتی، با گذشت قریب به سه سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم، همچنان درحال اجرا است. این را تعداد بالای افرادی که عذرشان از سوی دولت خواسته شده تایید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در تازه‌ترین آمار در ارتباط با تعداد مدیران برکنار شده توسط گشت ارشاد مدیران، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اعلام کرد که تعداد این مدیران به بیش از 100 نفر رسیده است.

حجت‌‎الاسلام درویشیان در گفتگوی اخیر خود با ایرنا به این موضوع اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهور بارها به صورت ‌عمومی و اختصاصی به بنده اعلام کردند که خط قرمزی در مقابله با فساد نداریم و عهد اخوتی با مدیران نبسته‌ایم و ملاک ما قانون، سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب است. اگر کسی پایبند باشد و رعایت کند دستش را می‌بوسیم و حمایت می‌کنیم و اگر کسی بخواهد سواستفاده و تخلف کند و کارآمدی لازم را نداشته باشد دولت به هیچ وجه تعارف ندارد و در هر سطحی که باشد با وی برخورد می‌کند. دولت از سطوح بالا با گزارش‌هایی که ارایه شده اقدام به برکناری کرده تا سطوح میانی که بیش از ۱۰۰ نفر تا کنون بوده است.»

همچنین طبق گفته‌های پیشین رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور، گشت ارشاد مدیران ضمن جلوگیری از فساد، سبب شد گلوگاه های فساد در وزارتخانه ها مسدود شوند.

با این حال گشت ارشاد مدیران، صرفا به معنای برکناری و اقدامات قهری نیست. تذکر به برخی از مدیران برای اصلاح عملکرد خود نیز بخشی از گشت ارشاد مدیران است.

در همین رابطه حجت‌الاسلام درویشیان تصریح کرد: در تمام مواردی که احساس کنیم با تذکر امکان جلوگیری از انحراف وجود دارد، اقدام می‌کنیم. در سطوح بالا، ‌ میانی و استانی مدیریتی هرگاه به این نتیجه برسیم که مدیری کارآمدی و شایستگی لازم را ندارد، برکنار شده است. اقدام در این حوزه نیز در قریب به اتفاق موارد توسط مدیران اجرایی انجام شده است، در مواردی نیز گزارش خدمت شخص رئیس‌جمهور ارایه و دستور به برکناری توسط ایشان صادر شده است.

همچنین یکی دیگر از مواردی که دولت سیزدهم در چارچوب گشت ارشاد مدیران دنبال می‌کند و به آن اهتمام دارد، حمایت از مدیرانی است که در جهت مبارزه با فساد کار می‌کنند و اساسا در مقابل مدیران فاسد و ناکارآمد قرار می‌گیرند. در همین رابطه باید به اقدام حمایتی دولت از مدیر منابع طبیعی یکی از شهرستان‌ها اشاره کرد که به دلیل مقابله با فساد، با فشارهای سیاسی برکنار شده بود و با حمایت دولت به کار خود بازگشت.

برخلاف رویه‌های گذشته، دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی پرهیز از رانت، باندبازی، شایسته سالاری و مقابله با فساد را در دستور کار خود قرار داده و تا به اینجا نیز موفق عمل کرده است. برکناری بیش از 100 مدیر متخلف و ناکارآمد که در سه سال گذشته انجام شده، گواهی بر این مدعاست که دولت سیزدهم وعده آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را عملی کرده است.

نظر شما