شناسهٔ خبر: 66438272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ارومیه: روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها باید الگو باشد

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین و سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی بسیار ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه با تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری افزود: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی اظهارکرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است؛ اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه اظهار کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده و از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

وی تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

به گزارش ایرنا، امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

نظر شما