شناسهٔ خبر: 66438122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل آبفا شیراز: انشعاب‌گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به صدرا انجام شد

شیراز-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: به منظور ایجاد شرایط انتقال آب خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا، بدون قطع آب در ایام پرمصرف، انشعاب‌گیری از این خط انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن بهروزی چهارشنبه در این باره افزود: این عملیات با هدف ایجاد شرایط انتقال حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب به غرب صدرا با اعتباری بیش از ۷۰میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل آبفا شیراز ادامه داد: بدون شک با این اقدام امکان تأمین آب پایدار برای همشهریان ساکن در شهر جدید صدرا فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، خط دوم آبرسانی از سددرودزن به شیراز مهرماه سال ۱۴۰۲ همزمان با سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان فارس به بهره‌برداری رسید.

این طرح شامل ۷۸کیلومتر خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر یک هزار و ۶۷۶، یک هزار و ۸۰۰، یک هزار و۶۰۰، یک هزار و ۶۷۶ و یک هزار و ۴۰۰میلیمتر، یک ایستگاه پمپاژ شامل پنج دستگاه الکترو پمپ (۴+۱) با فشار ۲۵۰ متر، یک باب تصفیه‌خانه به ظرفیت سه مترمکعب درثانیه، چهار هزار و ۴۲۲ متر تونل لوله‌بر، ایستگاه پست برق ۶۶ به ۳/۶ کیلوولت، سه مخزن ذخیره بتنی شهری جمعاً به ظرفیت ۶۰هزارمترمکعب که آب تصفیه شده است که به وسیله جریان ثقلی و پمپاژ از محل تأمین به شهر شیراز انتقال می‌یابد.

سد مخزنی درودزن در پنجاه کیلومتری شمال غرب مرودشت و بر روی رود کر ساخته شده‌است. ساخت این سد در سال ۱۳۵۱ هجری خورشیدی به پایان رسید و آب آشامیدنی شهرهای شیراز و مرودشت و آب کشاورزی منطقه مرودشت و دشت کربال را تامین می‌کند.

شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد؛ مطالعات و طراحی این شهر در سال ۱۳۶۸ آغاز شد.

نظر شما