شناسهٔ خبر: 66437072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زنجیره ارزش محصولات راهبردی در استان بوشهر تکمیل می‌شود

استاندار بوشهر گفت: زنجیره ارزش پنج محصول راهبردی شامل خرما، آبزیان، پتروشیمی، مرغ گوشتی و آهک در استان تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

زنجیره ارزش محصولات راهبردی در استان بوشهر تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در حاشیه بازدید از غرفه‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان بوشهر در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران، گفت: استان بوشهر با ۲۲ غرفه، حضور قوی و موثری در این نمایشگاه داشته و حوزه اقتصادی استانداری در معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر در حوزه‌های مختلف، افزود: معرفی ظرفیت سایر کشور‌ها نیز برای گسترش مبادلات تجاری امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر با بیان این‌که در دو سال اخیر بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان بوشهر متمرکز بوده‌ایم، اظهار کرد: مهمترین موضوع، زنجیره ارزش خرماست که بوشهر با تولید ۱۷۵ هزار تن، قطب تولید این محصول است و تکمیل زنجیره ارزش خرما، گامی بلند در جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی گفت: در دهه‌های گذشته خرما به صورت فله‌ای و با بسته‌بندی‌های بزرگ صادر می‌شد، اما اکنون با تکمیل زنجیره ارزش، خرما به مرحله فرآوری رسیده و محصولات متنوعی از خرما تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که تکمیل زنحیره ارزش آبزیان دومین اولویت ما بوده است، اضافه کرد: با وجود این‌که همه مراکز تحقیقاتی میگوی کشور در بوشهر است و ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود، اما میزان برداشت در سطح هکتار مطلوب نیست و از تولید ۴ تن در هکتار در زمان کنونی باید به چند برابر برسیم.

محمدی‌زاده گفت: اکنون تولید لارو و خوراک ماهی و میگو، پرورش آبزیان، فرآوری و انبار کردن آن در سردخانه و صادرات در کنار هم در استان بوشهر شکل گرفته، اما خلا‌ها و ضعف‌هایی هم داریم که باید رفع شود.

وی با بیان این‌که تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی از دیگر اولویت‌های استان است، ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش مرغ گوشتی و آهک نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: معاون اقتصادی استاندار اهتمام جدی در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان دارد و در دو سال اخیر تحول خوبی در این عرصه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ ظرفیت جدیدی برای تحقق شعار سال ایجاد کرده که امیدواریم با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی به‌نتایج خوبی برسیم.

نظر شما