شناسهٔ خبر: 66436371 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: ارکان تربیت در آموزش فراجا، شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آن‌ها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند؛ ما در راستای بازنگری و به‌روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی افزود: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی‌کاربردی فعال در سراسر کشور داریم، همچنین ۲۷۷ هیئت علمی، ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی و ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷۰۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد، همچنین بازنگری‌های بسیاری در سرفصل‌ها و برنامه‌های عملیاتی با رویکرد مهارت‌محور در دستور کار قرار گرفت.

سردار حمیدی تصریح کرد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا در درجه و آموزش‌های علمی تأثیرات مفیدتری داشته باشد.

وی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که مؤثرتر واقع خواهد شد.

نظر شما