شناسهٔ خبر: 66436024 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در نشست نقد کتاب «دیگر دوستی موثر» مطرح شد؛

توسعه نهادهای خیریه رفع تکلیف ساختار دولتی است

آذربایجان شرقی- نویسنده، فعال فرهنگی و عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: توسعه نهادهای خیریه به نوعی رفع تکلیف دولت‌ها و ساختارهای سیاسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، روح الله رشیدی عصر سه‌سنبه در جلسه نقد و تحلیل کتاب «دیگر دوستی موثر» نوشته پیتر سنگر که در موسسه تبریز شناسی برگزار شد، ضمن بیان زاویه نگاه خود به موضوع خیریه‌های مردمی، ریشه‌های فقر را به عوامل ساختاری و فردی مربوط دانست و تاکید کرد: دولت‌ها و ساختارهای سیاسی برای رفع تکلیف از معضل فقر مسئولیت امر را بر دوش نهادهای خیریه واگذاشته‌اند.

وی ادامه داد: «پیتر سینگر» با توجه به خاستگاه فکری‌اش تلاش کرده است با ترویج نهادها و امور خیریه بار را از دوش ساختارهای سیاسی بردارد.

رشیدی تصریح کرد: ترویج و توسعه نهادها و امور خیریه نه تنها منتج به پایان فقر نمی شود بلکه از رهگذر حفظ ریشه های تولید فقر به پایداری آن می انجامد.

توسعه نهادهای خیریه  رفع تکلیف ساختار دولتی است

استاد سعید جلالی مدیر انتشارات ستوده و از سابقین در امور خیریه، با ذکر اولویت‌های مهم در زندگی امروز بشر با توجه به مضمون و پیام کتاب دیگر دوستی موثر، پرداختن به آموزش را از مهم‌ترین ضرورتهای اجتماعی دانست.

او ریشه فقر را در فقر فرهنگی عنوان کرد و ارتقای فکری و علمی را مهمترین راه برای پایان دادن به داستان تلخ فقر معرفی کرد.

جلال شمع سوزان، مدیر موسسه تبریز شناسی و کارشناس مجری برنامه با بیان مصادیقی از جلوه‌های دیگر دوستی در فرهنگ بومی، شرح مختصری از مضمون و اهداف کتاب بیان کرد.

پیتر سینگر فیلسوف استرالیایی آمریکایی و نویسنده کتاب «دیگر دوستی موثر» تلاش کرده به امر دیگر دوستی به عنوان یک واقعیت انسانی، شکلی کاربردی تر و تاثیر گذارتر بدهد.

نظر شما