شناسهٔ خبر: 66435917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: طرح ارائه خدمات رایگان دولتی به کودکانِ زیر ۷ سال به همه بیمارستان ها ابلاغ شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر بهداشت گفت: به پیشنهاد وزارت بهداشت، طرحی در هیات دولت به تصویب رسید که در مراکز دولتی به کودکانِ تا زیر ۷ سال، خدمات رایگان داده شود و از این طریق سلامت آنها تامین شود.

به گزارش شفقنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هر حادثه یا  بیماری که در 7 سال اول زندگی اتفاق می افتد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می کند. به همین دلیل به پیشنهاد وزارت بهداشت، طرحی در هیات دولت به تصویب رسید که در مراکز دولتی به کودکانِ تا زیر ۷ سال، خدمات رایگان داده شود و از این طریق سلامت آنها تامین شود.

او تاکید کرد: این به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی در رابطه با کمبود دارو برای بیماران تالاسمی گفت: سعی می کنیم تا با تقویت شرکت های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را را برای بیماران عزیز تامین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی بیشتر تمایل برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد. البته این را باید پزشک تشخیص دهد.

او ادامه داد: ما کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

وزیر بهداست با اشاره به تلاش شرکت های دانش بنیان جهت تولید پانسمان برای بیماران پروانه ای گفت: ما در ابتدای این دولت  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که الان به ۱۴۰۰ شرکت رسیده‌اند و به امید خدا با حمایت دولت تعداد این شرکت ها بیشتر هم می شود. یکی از دستاوردهای این شرکت ها، تولید پانسمان برای بیماران پروانه ای است. البته تولید این پانسمان در مرحله پژوهشی قرار دارد و امیدواریم به مرحله تجاری سازی برسد.

عین اللهی در رابطه با عوارض واکسن های کرونا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما و کم عارضه ترین آن سینوفارم بود که از چین وارد شد. در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، کنترل کرونا مشکل بود.

نظر شما