شناسهٔ خبر: 66435916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر خارجه فرانسه راهی قاهره شد

رویترز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک فرانسوی نوشت: وزیر خارجه فرانسه در سفری غیرمنتظره راهی قاهره شده است. رویترز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک فرانسوی نوشت: وزیر خارجه فرانسه در سفری غیرمنتظره راهی قاهره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت که با توجه به حساس شدن مذاکرات آتش‌بس اسرائیل و غزه، وزیر امور خارجه فرانسه که به خاورمیانه سفر کرده است، بدون برنامه قبلی امروز (چهارشنبه) به قاهره سفر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی دیگر، ضمن اشاره به غیرمنتظره بودن این سفر، هدف از حضور استفان سژورنه در قاهره را، رایزنی برای آتش بس در غزه اعلام کرده است. 

این منبع دیپلماتیک به رویترز گفت: سفر غیرمنتظره وزیر در چارچوب تلاش های مصر برای آزادی گروگان ها و دستیابی به آتش بس در غزه است.

سه تن از اسرای اسرائیلی در دست حماس شهروندان فرانسه هستند.

سفر گزارش شده سژورنه به مصر پس از توقف در لبنان، عربستان سعودی و اراضی اشغالی صورت می گیرد.

وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که حرکتی برای رسیدن به توافق وجود دارد، اما این تنها گام اول به سوی آتش‌بس بلندمدت خواهد بود.

او هشدار داد که حمله به شهر رفح در جنوب غزه هیچ کمکی به اسرائیل در جنگش نخواهد کرد.

سفر سژورنه به پایتخت مصر درحالی صورت می‌گیرد که پیشتر، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به اردن گفت مصر پیشنهادی قوی برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد و حماس نباید آن را به تعویق اندازد و زمان تصویب این پیشنهاد فرا رسیده است.

آنتونی بلینکن با اشاره به پیشنهاد اخیر قاهره برای آتش‌بس در غزه که حماس در حال بررسی آن است، گفت مصر پیشنهاد قوی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه ارائه کرده و اکنون حماس باید پاسخ دهد.

بلینکن همچنین درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه گفت: واشنگتن هنوز طرح روشنی از سوی رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از غیرنظامیان رفح دریافت نکرده است.

این هفتمین سفر او در منطقه از زمان حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس فلسطین بارها اعلام کرده شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام/

نظر شما