شناسهٔ خبر: 66435863 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سلاجقه از رهاسازی ۶۰ میلیون متر مکعب آب برای دریاچه هامون خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در رابطه با حقابه هیرمند صورت گرفته، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون انجام شده است.

به گزارش شفقنا، علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست در حاشیه هیأت دولت با اشاره به آخرین خبرها در رابطه با حقابه هیرمند گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در رابطه با حقابه هیرمند صورت گرفته، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون انجام شده است.

او ضمن اشاره به اینکه سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند، گفت: امیدواریم با رایزنی‌، بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر شود.

سلاجقه مرطوب‌سازی دریاچه هامون را یکی از موضوعات مهم خواند و گفت: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این سازمان روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون، کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت‌های اصلی، جلسه برگزار شده است.

او در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با ژن توله یوز گفت: یکی از راه‌های تکثیر در موضوع حیات وحش، استفاده از مسایل سلولی و مولکولی است که ژن توله‌یوز، در بخش رویان ذخیره شده است.

نظر شما