شناسهٔ خبر: 66435598 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: رفع مشکل آلودگی هوای اشتهارد طی دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و از ۲۰۱ پرونده تشکیل شده، فعالیت ۲۸ واحد صنعتی با دستور قضایی متوقف شد.

صاحب‌خبر -

مجید درگی در رابطه با پیگیری فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد و اینکه آیا پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده یا خیر گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به البرز، رئیس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به اشتهارد سفر و از شهرک صنعتی اشتهارد، تصفیه خانه مرکزی و خروجی پساب آن به زهکش کشاورزی بازدید کرد.

وی ادامه داد: همچنین یک بازدید سرزده و از پیش تعیین نشده نیز از شهرک چرم سازی بوئین زهرا انجام و ماحصل این بازدیدها منجر به صدور دستورات ویژه و تعیین مهلتی شد که تا پایان سال باید حتماً و الزاماً پساب صنعتی به حد استاندارد برسد، در غیر این صورت از ورود آن به زهکش کشاورزی جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان کرد: در طول مهلت سه ماهه اقدامات بسیار خوبی انجام و با ورود دادستان مرکز استان جلسه ویژه ای در شهرک صنعتی اشتهارد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اشتهارد تشکیل و این دستورات به صورت ویژه پیگیری و تاکید شد که این موارد توسط شهرستان اجرایی شود، در غیر این صورت برخوردهای لازم صورت می گیرد.

درگی اظهار کرد: طی دو سال گذشته اداره کل محیط زیست استان، مسئله اشتهارد را به عنوان یک مورد اساسی در دستور کار خود داشت تا این معضل ۳۰ ساله مردم اشتهارد حل شود. خروج روزی چهار هزار مترمکعب پساب صنعتی از تصفیه خانه به داخل زهکش و ورود آن به رودخانه شور مشکلات عدیده ای هم برای شهروندان و هم برای استان های تهران و قم ایجاد کرده تا جایی که این رودخانه تبدیل به آلوده ترین رودخانه کشور شده بود.

نظر شما