شناسهٔ خبر: 66435029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین جشنواره غذا‌های سنتی در روستای آبگاهی چناران

دومین جشنواره غذا‌های سنتی در اقامتگاه بوم گردی منیژگان روستای آبگاهی بخش سیدآباد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اهالی روستا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

دومین جشنواره غذا‌های سنتی در روستای آبگاهی چناران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، محسن مه آبادی فرماندار با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری در اخلمد، شهر تاریخی رادکان، ماسوله بقمچ، روستا‌های مسیر رودخانه رادکان، آبگاهی و بهمن جان تاکید کرد: برپایی جشنواره‌های غذا‌های سنتی و جشن نوروز گاه زمینه شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان را فراهم خواهد کرد.

محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران نیز هدف از برگزاری جشنواره‌ها را احیای صنایع دستی، آشنایی عموم مردم با غذا‌های سنتی و ارتقاء سلامت مردم دانست و افزود: بزودی با برداشت محصولات کشاورزی و باغی، جشنواره‌های متعددی برگزار خواهد شد تا زمینه شکوفایی ظرفیت‌های فراوان حوزه روستایی فراهم گردد.

اجرای زنده موسیقی مقامی با حضور استاد علی اکبر بهاری، گروه سرود ثامن الحجج مسجد صاحب صاحب الزمان(عج) و پذیرایی میهمانان با آش آنغوزه، پلو ماهی و طبیعت گردی به میزبانی برادران و خواهران از مهمترین محور‌های این جشنواره بود که مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.

یازدهم اردیبهشت ماه روز روستای آبگاهی نامگذاری شد و با صدور مجوز آموزشگاه گیاهان دارویی به همت اداره فنی و حرفه‌ای شاهد جشن باشکوه تری در سال‌های اینده خواهیم بود.

نظر شما