شناسهٔ خبر: 66433321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر لار:

شهرداری لار در سال گذشته، پس از ۶ سال با کسری بودجه مواجه نشد

لارستن- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر لار گفت: تحقق کامل بودجه شهرداری پس از ۶ سال و ارتقای درجه این شهرداری از هشت به ۹، از جمله مهمترین اقدامات سال گذشته شورای شهر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید منشی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بودجه پیش بینی شده در سال گذشته، هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال بود که در پایان سال هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال یعنی ۱۰۶ درصد تحقق پیدا کرد؛ در حالی که شهرداری لار در ۶ سال گذشته با کسری بودجه مواجه بوده است.

منشی اضافه کرد: نسبت این بودجه در سال گذشته برای امور جاری و عمرانی به ترتیب ۶۰ به ۴۰ درصد بوده که امسال با پیش بینی رقم ۲ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال برای بودجه، این نسبت را به ۵۴ به ۴۶ تغییر دادیم تا شاهد افزایش فعالیت های عمرانی در سطح شهر باشیم.

وی اظهار داشت: یک اقدام مهم شورا در سال گذشته، ارتقاء درجه شهرداری لار از هشت به ۹ بود که پس از گذشت حدود ۲۰ سال و با تلاش اعضای این شورا اتفاق افتاد.

منشی با بیان دیگر اقدامات ادامه داد: احداث سه پل با کمک بنیاد خیریه هاشمی، تاسیس و ایجاد سایت نگهداری سگ های بلاصاحب، اجماع سازی گروه های سیاسی برای انتخابات مجلس و دعوت به مشارکت، توجه ویژه به فعالیت های فرهنگی ضریب دهنده به شهر مانند جشنواره حلوا مسقطی و جشنواره بابشو و پیگیری طرح خواهرخواندگی شهر لار با شهرهای یزد، بندرعباس و مسقط در کشور عمان از جمله دیگر اقدامات مهم شورا در سال گذشته بود.

رئیس شورای شهر لار با اشاره به برنامه های آینده ششمین شورای اسلامی این شهر عنوان کرد: اتمام فاز یک ساختمان جدید شهرداری، شروع طرح بزرگ مجتمع گردشگری ۳۸ هکتاری، طرح گردشگری بُگال، تلاش برای جذب اعتبار از بخش خصوصی برای ساماندهی ترمینال جدید لار، ایجاد باغ موزه مشاهیر مشایخ انصاری و تداوم مرمت بناهای تاریخی مانند خانه محمودی از جمله مهمترین طرح های شورا برای سال جاری است.

منشی اضافه کرد: برخی طرح های جزیی تر نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به ساماندهی برخی معابر بافت تاریخی از جمله ورودی بازار قصریه، اتصال پیاده راه از بازار بزرگ به مجتمع نیلی، ترمیم آسفالت معابر نیازمند مرمت و افزودن چند المان شهری و دیوارنگاره با طرح های بومی اشاره کرد.

شهرداری لار در سال گذشته، پس از ۶ سال با کسری بودجه مواجه نشد

حامد مقدم عضو دیگر شوراز اسلامی لار گفت: بسیاری از تلاش ها برای جلوگیری از متضرر شدن شهر از برخی اقدامات بوده که این، جزو مواردی است که نمود عینی نداشته و مانند طرح های اجرایی قابل نشان دادن نیست.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است مردم توجه داشته باشند که شورای شهر، نماینده مردم است و نباید تصور شود که در مسائل مختلف سمت و سوی موضع گیری ها به نفع شهرداری است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما