شناسهٔ خبر: 66433262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران: گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با ذکر این نکته که اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم ، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود، گفت: گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف نوری روز چهارشنبه در جلسه شورای اقامه نماز مازندران حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود:ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر این که مسوول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند .

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج بدهیم.

نوری با تاکید بر این که رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار این که اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم ، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود.

نوری تصریح کرد: نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند ، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران به رویکرد دین زدایی ، بت پرستی نوین و در واقع انسان خدایی اشاره کرد و گفت: فردی کردن دین نیز از دیگر رویکردهای نوین دشمنان است.

استاندار مازندران با بیان این نکته که برای نسل جدید باید برنامه های روشن در اهمیت اقامه نماز و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی عملیاتی شود، گفت: امروز این که نماز نخواندی مهم نیست ولی دلی پاک داشته باشیم ، تهدید جدی است.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

استاندار مازندران: گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

لزوم باز بودن مساجد بین راهی مازندران

دبیر شورای اقامه نماز مازندران با بیان این نکته که بیش از ۹۰۰ آیه در قرآن کریم به اهمیت اقامه نماز اشاره دارد، گفت: نماز مهمترین ابزار برای مقابله و ایستادگی مقابل همه هجمه های دشمنان است.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در این جلسه افزود: همواره حجت بر همه مسوولان و مردم در اهمیت اقامه نماز تمام شده است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این که هر دستگاه اجرایی مازندران باید ۱۶ ساعت آموزش نماز را انجام بدهند ، ادامه داد: این آموزش باید با معرفی استادانی که شورای اقامه نماز معرفی می کند، برگزار شود.

دبیر شورای اقامه نماز مازندران با اظهار این که در بخش پژوهشی نیز بیش از ۲ هزار نمونه های تحقیقاتی در بخش اهمیت اقامه نماز جماعت عملیاتی شد و در اختیار ستاد اقامه نماز کشور قرار دارد، گفت که نتیجه این تحقیقات برای همه استان ها قابل دسترس است.

ابراهیمی پخش متمرکز اذان هوشمند در شهرهای مازندران را پیشنهاد کرد و گفت: اکنون چهار هزار و ۶۴۶ مسجد در استان وجود دارد ، اما اقامه نماز جماعت در این مساجد بسیار ضعیف است.

وی بر لزوم باز بودن مساجد بین راهی مازندران تاکید کرد و گفت: همچنان در طول حدود ۴۰۰ کیلومتر سواحل و بیش از ۴۴ پارک جنگلی در مازندران وجود نمازخانه خالی است .

نظر شما