شناسهٔ خبر: 66433257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج هزار و ۷۵۲ یتیم خراسان‌شمالی زیر چتر معلمان نیکوکار

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: چهار هزار و ۱۳۵ معلم و فرهنگی نیک اندیش استان، حمایت های مادی و معنوی از پنج هزار و ۷۵۲ فرزند یتیم و محسنین را در قالب طرح اکرام برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حامیان شامل اساتید، معلمان، بسیجیان اساتید، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش خراسان شمالی هستند که همواره در اقدامات خداپسندانه پیشرو بوده اند.

وی افزود: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره نقش خود را در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی به درستی ایفا کرده‌اند.

الهی راد تصریح کرد: اکنون بیش از ۲۷ هزار حامی از سه هزار و ۳۰۱ فرزند یتیم و پنج هزار و ۴۶ فرزند محسنین خراسان شمالی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می کنند.

به گفته وی؛ ۱۳ هزار و ۴۹۳ دانش آموز زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: حامیان، مردم مومن و نیکوکار استان پارسال ۹۶۰ میلیارد ریال به فرزندان ایتام و محسنین کمک کردند.

الهی راد، راه های مشارکت در طرح معنوی اکرام ایتام را ارسال عدد ۵۸ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳، مراجعه به درگاه اینترنتی ekram.emdad.ir، مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان و تماس با شماره‌های ۰۵۸۳۲۲۵۷۶۵۱ و ۰۹۰۲۷۶۷۹۴۴۹ عنوان کرد.

۶۰ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۶۱ مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما