شناسهٔ خبر: 66433213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

برنامه‌های دهه کرامت منجر به افزایش آگاهی مردم نسبت به اهل‌بیت شود

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: مجالس معنوی دهه کرامت باید مایه افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به اهل‌بیت شود و در سایه شادی، به تعریف و تمجید اهل‌بیت پرداخته شود که همان تعریف اسلام و ارتقاء آگاهی‌های مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در نشست هماهنگی با اعضای ستاد دهه کرامت استان گیلان با اشاره به ضرورت جذب جوانان به مسجد اظهار داشت: کانون‌های مساجد در راستای جوانگرایی در مساجد تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای جذب و ارتقاء جوانان توسط کانون‌های مساجد تصریح کرد: ورود جوانان و نوجوانان به مسجد سبب امیدواری به آینده خواهد شد؛ حتی اگر امام جماعتِ مسجد هم جوان نباشد می‌توان از طلبه‌ای جوان دعوت کرد تا برای جوانان در مسجد صحبت کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت و لزوم تبیین جایگاه اهل‌بیت (ع) در کنار برنامه‌های شادی‌آفرین افزود: در برنامه‌های این ایام معمولا به بخش تفریحی بیشتر پرداخته می‌شود البته نمی‌گوییم برنامه‌های تفریحی نباشد؛ ما همواره تاکید داشته‌ایم که در همه برنامه‌ها به بخش‌های شادی‌آفرین و نشاط‌آور باید توجه شود، اما از اصل مطلب هم غافل نشویم و مردم را با لطافت و ظرافتِ بیان، با معارف دین و اهل‌بیت آشنا کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ظرفیت رسانه ملی برای ترویج عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: رسانه ملی در حوزه عفاف و حجاب می‌تواند بسیار کار کند.

وی ادامه داد: در مراسمات و برنامه‌های دهه کرامت در کنار پیش‌بینی بخش‌های شادی‌آفرین، به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) هم بپردازیم و در این حوزه هم از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما استفاده شود؛ طوری که مردم در هر جلسه و برنامه، مطلبی از امام رضا و اهل‌بیت یاد بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مجالس معنوی دهه کرامت باید مایه افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به اهل‌بیت پیامبر شود و در سایه شادی، به تعریف و تمجید اهل‌بیت پرداخته شود که همان تعریف اسلام و ارتقاء آگاهی‌های مردم است افزود: در مناطق مختلف، جملاتی از اهل‌بیت در قالب بنر و یا سایر طرح‌ها در معرض دید عموم قرار دهید.

انتهای پیام/

نظر شما