شناسهٔ خبر: 66432077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است

بندرعباس- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اصل و مبنای ترافیک فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این دو مقوله به ویژه برای دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنها است.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیتها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

نظر شما