شناسهٔ خبر: 66431453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مقتدایی بیان کرد:

پیام سرکوب جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان؛ پایان استیلای جهانی غرب + صوت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر پوشالی و دروغین بودن ادعای حقوق بشر و آزادی بیان کشورهای غربی با ضرب و شتم اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، بیان کرد: این خشونت‌ و سرکوب شدید بیانگر آن است که دنیای غرب، استیلای خود را از دست داده که آثار آن به سرعت در آینده نزدیک هویدا خواهد شد. 

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیام خیزش سراسری ضد صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و جهانی شدن آرمان مردم مظلوم فلسطین و غزه، گفت: سال‌ها بود غربی‌ها تلاش می‌کردند، موضوعی تحت عنوان جهانی شدن را از این زاویه که تمدن غربی، جهانی شده است، طرح کنند. 

وی اضافه کرد: آنها با بهره‌مندی از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و رویکردهای اندیشه‌ای و ابزارهایی نظیر سینما و موضوعاتی چون تولیدات فرهنگی سعی می‌کردند تا مبحثی تحت عنوان جهانی شدن را مطرح کنند و اینگونه القا کنند که فرهنگ غرب غلبه پیدا کرده و تمام بخش‌های دیگر جهان نیز از این زاویه تحت نفوذ فرهنگ غرب قرار گرفته است.

مقتدایی ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه حقوق بشر در سطحی بسیار وسیع از سوی غرب به عنوان پشتیبان اصلی رژیم اشغالگر قدس است، نادیده گرفته شده به خوبی واضح است که استانداردهای دوگانه غربی، چگونه به دنبال لاپوشانی نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و کاربرد سلاح‌های ممنوعه و نادیده گرفتن کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنواسیون‌های چهارگانه ژنو و علاوه بر آن نادیده گرفتن حقوق بشر دوستانه بین‌المللی است. 

بیشتر بخوانید: 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید براینکه غربی‌ها امروز در موضعی کاملا مشهود قرار گرفته‌اند، گفت: غربی‌ها در نظر دارند تا با حمایت و پشتیبانی از این رژیم غاصب، بشریت را به دو بخش ظالم و مظلوم تبدیل کنند. این موضوع اکنون و امروز در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفته است. 

جمهوری اسلامی ایران؛ سردمدار مبارزه با نسل کشی

مقتدایی اضافه کرد: ده‌ها هزار نفر طی بازه زمانی کوتاه به خاک و خون کشیده شده‌ و هیچ یک از معیارهای حقوق بشری، انسانی و حتی موضوعات درون جنگ نیز در برابر آنها رعایت نشده است. امروز بخشی از جامعه غربی از طریق فضای مجازی نسبت به این موضوع حساس شده و  احساسات دانشجویان برانگیخته شده است لذا به دنبال آن هستند که کلیت غرب را متوجه خشونت‌ها و نادیده گرفتن معیارهای انسانی و جهانی کنند. همین امر سبب شده تا وحشت دولت‌ها از گسترش چنین رویکردی از غرب و آمریکا شدت بگیرد. 

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران سردمدار مبارزه با نسل‌کشی است، تصریح کرد: ایران، تنها کشوری است که توانسته رژیم غاصب را تنبیه کند. جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار حرکتی است که این حرکت در آمریکا، اروپا و هم در کشورهای آسیایی و سایر مناطق جهان، خریدار دارد و حامی آن هستند. 

گسترش آرمان فلسطین

مقتدایی با تأکید بر اینکه اکنون آرمان فلسطین که روزگاری فقط ایران و پس از آن جبهه مقاومت از آن حمایت می‌کردند و طلایه‌دار آن بودند، گسترش پیدا کرده است، افزود: همین امر نیز سبب می‌شود تا ارزش‌های انسانی انقلاب اسلامی در سطح جهانی، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی مشاهده می‌شود واکنش بخشی از شهروندان غربی به فجایعی است که دولت‌های غربی ایجاد کرده‌اند. 

استیلای غرب از دست رفته است

مقتدایی با تأکید بر پوشالی و دروغین بودن ادعای حقوق بشر و آزادی بیان این مدعیان با ضرب و شتم شدید اساتید و دانشجویان، بیان کرد: تندروی‌ها و خشونت‌هایی که این روزها در دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه رخ داد، نشان می‌دهد که شعارهای حقوق بشری و آزادی بیان در غرب کاملا روبنایی است و هیچ عمق و زیربنایی ندارد.

<div id="video-display-embed-code_3426641"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4213136/3426641?width=400&height=300"></script></div>

وی در پایان گفت: این خشونت‌ و سرکوب شدید بیانگر آن است که غرب، استیلای خود را از دست داده است که آثار آن به سرعت در آینده نزدیک هویدا خواهد شد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

نظر شما