شناسهٔ خبر: 66428512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مشاور مسایل خانواده:

حل بسیاری از مشکلات خانوادگی در گرو ارتقای مهارت‌های زندگی است

حوزه / حجت الاسلام امامی نژاد گفت: بی شک حل بسیاری از مشکلات خانوادگی در گرو ارتقای مهارت‌های زندگی آن هم بر اساس چارچوب‌های مسایل دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام حامد امامی نژاد امروز در نشست "بازیگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی"، ابراز کرد: چنانچه مهارت‌های ارتباطی در خانواده اصلاح شود و توانایی ارتباط افزایش یابد، می‌توان ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل خود را در خانواده حل کرد.

وی افزود: ارتباط در تعریف علمی، فرایندی است که در آن افکار، عقاید، احساسات، مفاهیم و معانی از طریق پیام‌های کلامی و غیرکلامی منتقل می‌شوند، توجه، تایید و تشویق و ابراز همدلی، مهارت‌های لازم برای مشاوره است، در همدلی می‌توان با طرف مقابل مخالف بود، اما با درک نظرات و شرایط، نگاه متفاوت او را پذیرفت.

مشاور مسایل خانواده گفت: ارتباط موفق دارای چهار رکن شنیدن فعال، بیان احساسات، افکار و عقاید و بهره گیری مناسب از روش‌های غیرکلامی و سبک ارتباطی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه نسل کنونی جامعه در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: این مساله می‌طلبد والدین با نوجوان خود در مورد احساسات و نیازهایشان صحبت کنند.

حجت الاسلام امامی نژاد خاطرنشان کرد: محدودیت فرزندان باید به نحوی باشد که به نوجوان کمک کند تا مسئولیت‌پذیری را بیاموزد و بدین وسیله از آسیب‌های احتمالی دور بماند.

انتهای پیام. /

نظر شما