شناسهٔ خبر: 66428290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

پیام تبریک معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت روز معلم و استاد

دکتر مرتضی نظری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی البرز در پیامی دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز پاسداشت مقام والای معلم و استاد را به فعالان این عرصه در دانشگاه تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا البرز،دکتر مرتضی نظری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی البرز در پیامی دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز پاسداشت مقام والای معلم و استاد را به فعالان این عرصه در دانشگاه تبریک گفت.

متن پیام دکتر نظری به شرح ذیل است:.

بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ – خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ- اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ- الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مســــــیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.
اوراق زرین تاریخ تربیت، سیمای درخشان مربیان نام آوری را بر خود نقش ابدی زده است،آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهدبه وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلند پایه ی علم و فضیلت را بنا نهاده اند.

نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان بر دوش آنان است.
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم بهانه‌ای است تا بهای کار سترگ معلمان را ارج نهیم و این شمع محفل دانایی را همواره افروخته نگاه داریم.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و پاسداشت مقام والای معلم و استاد، این روز را به تمامی معلمان کشورم، پویندگان راستین وادی علم، معرفت و دانایی، به‌ویژه اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، صمیمانه تبریک عرض نموده و سعادت و بهروزی یکایک آنان را از درگاه پروردگار متعال مسألت می‌نمایم.
امید که در پرتو عنایات خداوند سبحان شاهد توسعه روزافزون ایران اسلامی و توفیقات بیش از پیش دانشگاه علوم پزشکی البرز باشیم.

دکتر مرتضی نظری
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه

نظر شما