شناسهٔ خبر: 66427014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسال آثار ادبی و هنری به دومین جشنواره سراسری شهید آوینی هشت برابر شد

شیراز - ایرنا - دبیر دومین جشنواره سراسری شهید آوینی گفت: در این دوره سه‌هزار اثر ادبی و هنری دانشجویی به جشنواره ارسال شد که هشت برابر دوره گذشته است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد تقوایی سه‌شنبه در آیین گشایش و محفل قرآنی ادبی دومین جشنواره سراسری شهید آوینی به‌میزبانی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت است.

وی افزود: استقبال دانشگاهیان از دومین دوره جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی سه‌برابر جشنواره اول بوده به طوری که یکهزار و ۴۱۷ نفر در این در این رویداد رقابت کردند.

دبیر دومین جشنواره شهید آوینی ادامه داد: این جشنواره در چهاربخش قرآنی، معارفی، فرهنگی و هنری و در ۱۸رشته با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و در بخش قرآنی و معارفی تنها دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های وزارت علوم امکان حضور داشتند و دیگر دانشگاهیان کشور در بخش هنری و ادبی به خلق اثر با موضوع ایثار و شهادت پرداختند.

تقوایی اعلام کرد: در این دور از جشنواره، ۷۳ دانشگاه از سراسر کشور شرکت داشته‌اند و دانشجویانی از ۶۲ دانشگاه کشور برگزیده شدند.

وی گفت: در این دور از جشنواره سهم دانشجویان شاهد در کسب عنوان‌های برگزیده بخش‌های ادبی و هنری جشنواره ۴۰درصد بود.

تقوایی افزود: برگزیدگان مرحله اول قرآنی دومین جشنواره شهید آوینی، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برگزیده‌ آن در آیین پایانی جشنواره معرفی و تقدیر خواهند شد.

دبیر دومین جشنواره سراسری شهید آوینی اظهار کرد: ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از محورهای مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: با عنایت به استقبال بسیارخوب دانشگاهیان از این جشنواره می‌توان جشنواره شهید آوینی را حرکتی رو به رشد ارزیابی کرد.

دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی به‌همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با حمایت اداره‌کل سازمان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم برگزار شده است و آیین پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره در صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

نظر شما