شناسهٔ خبر: 66426138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

منادی سفیدان:

سازمان فني و حرفه‌اي با تصويب اساسنامه توسط مجلس مسيري جديدي را آغاز کرده است

صاحب‌خبر -
سازمان فني و حرفه‌اي با تصويب اساسنامه توسط مجلس مسيري جديدي را آغاز کرده است
خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به روند تصویب قانون اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای با تصویب اساسنامه توسط مجلس مسیری جدیدی را آغاز کرده است.

علیرضا منادی سفیدان به گزارش سرویس سیاسی آریا در گفت‌ وگو با خانه ملت با اشاره به مسیر تصویب اساسنامه برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشورها بزرگترین و مهم ترین سازمان آموزش غیررسمی به شمار می آید که حدود نیم قرن سابقه فعالیت دارد اما متاسفانه آنچه برای بنده و همکارانم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آزار دهنده بود، نبود اساسنامه در این سازمان بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: اقشار آسیب پذیر، بیکاران، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، سربازان وظیفه، روستاییان و عشایر جزو گروههایی هستند که توسط این سازمان خدمات دریافت می ‌ کنند و به تبع توانمندسازی، این اقشار می‌تواند در کاهش آسیب ‌ های اجتماعی و همچنین گسترش کسب و کارها مفید باشند.
وی ادامه داد: در واقع تدوین اساسنامه برای چنین سازمانی یکی از الزامات اساسی به شمار می آید تا با نظارت بیشتری صلاحیت حرفه ای افراد که ممکن است در بازار کار با جان و مال انسان ها در ارتباط باشند مورد بررسی قرار بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در هر حال خوشبختانه با پیگیری ‌ های مجدانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از نیم قرن این سازمان نیز همچون دیگر سازمان ها دارای اساسنامه شد و مسیر جدیدی را در ارائه خدماتش در پیش گرفت.
وی اضافه کرد: اعتقاد بنده این است که ما در برهه کنونی نه تنها باید تمام ساختارها را برای گسترش سازمان فنی و حرفه ای به کار بگیریم بلکه مهارت آموزی و فراگیری حرفه را در مدارس و دانشگاه‌ها نیز جدی تر دنبال کنیم، شاید از همین طریق می‌توان از ورود فارغ التحصیلان بیکار به جامعه پیشگیری کرد و کارمند پروری را متوقف ساخت./
پایان پیام

نظر شما