شناسهٔ خبر: 66425884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان گفت: در ایام دهه کرامت امسال استان میزبان سه کاروان خدام حرم مطهر امام علی ابن موسی الرضا (ع) است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اسحاق معبود مژدهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می‌شوند و تا یکم خرداد در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و سخت‌گذر استان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان بیان کرد: همچنین آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی در خاتمه گفت: جشن زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, مردمی است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما