شناسهٔ خبر: 66424634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴۶ درصد کمبود آب در مشهد، حاصل ۴۳ ماه دوره خشکسالی پیاپی

آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می شود که در اثر خشکسالی‌های پیاپی، حجم ذخیره این سد‌ها با کاهش شدید مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

۴۶ درصد کمبود آب در مشهد، حاصل ۴۳ ماه دوره خشکسالی پیاپی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه تأمین بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده صورت می‌پذیرد و در اثر خشکسالی‌های پیاپی، حجم ذخیره این سد‌ها با کاهش شدید مواجه شده است گفت: اگر این شرایط ادامه دار شود و حجم اندک آب سد‌ها را هم از دست بدهیم، حدود ۴۶ درصد کمبود آب در شهرستان مشهد خواهیم داشت.

حسین اسماعیلیان افزود: با این وجود اینکه طرح هایی در دست اجراست که بتوانیم بخشی از کمبود احتمالی را تأمین کنیم باید با  همراهی و مشارکت مردم مصرف بهینه آب را مدیریت کنیم.

وی گفت: پیش بینی می‌شود نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد به حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه برسد و چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود ۷ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود و این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای طرح های این شرکت و نیز شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و بخش مهم دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

نظر شما